McLaren dokonal obrat, když se po bídných výkonech v přesezónních testech Lewis Hamilton v Číně dočkal emotivního vítězství, které si v závěru závodu osladil předjetím vedoucího muže šampionátu - Sebastiana Vettela. Na plácání se po ramenech ale není čas, před evropskými závody má tým stále na čem pracovat.
Neuvěřitelný obrat"To vítězství jsme potřebovali. Když se ohlédnu zpět za několika uplynulými týdny, s týmem jsme dokázali něco neuvěřitelného. Zcela jsme otočili formu našeho vozu a udělali z něj vítěze - nikdy se nám něco takového v tak krátkém čase nepodařilo. Smekám před všemi v [továrně] MTC. Opět dokázali zázraky," píše Hamilton na svém webu.
"Ale nemůžeme zůstat v klidu sedět. Stále nám zbývá nějaká práce, abychom se dotáhli na Red Bull. Nepochopte mě špatně - to, co jsme dokázali, je neuvěřitelné, ale do Velké ceny Turecka potřebujeme víc novinek a vylepšení, máme-li pokračovat v bojích na špici.
Víme, že ostatní také nebudou jen tak sedět. Takže i když to vítězství bylo perfektní způsob návratu do Evropy a přípravou na Istanbul, jedná se jen o počátek boje."
Vysoce ceněné vítězstvíSvé vítězství v Číně řadí britský pilot velmi vysoko - klade jej na úroveň prvenství v Monaku a v Silverstone v letech 2008: "Pro mě to nebylo jen o útočení, i když to šlo hlavně o čisté závodění, což miluji. Ta dvě vítězství také nebyla pouze o agresivitě - vyhrál jsem díky čisté rychlosti, ale také díky chytrosti a podpoře všech v pitlane. Byla to opravdu dokonalá vítězství, ta nejvíce uspokojují."
Na jedné straně byla Čína skvělá, protože jsme vítězství dosáhli na dráze - je to vždy příjemnější, když předjedete vozy před sebou. A já jsem se v posledním stintu dostal před Nica, Felipeho a Sebastiana, což bylo pochopitelně skvělé také pro všechny fanoušky, kteří to sledovali.
Bylo to hodně uspokojující také díky tomu, že jsme již od čtvrtku pracovali na tom, aby nám vyšla závodní strategie. Po Malajsii jsem se chtěl opravdu ujistit, že budu mít dostatek pneumatik pro závod. Šel jsem tedy již na první víkendovou schůzku s inženýry s tím, že chci pošetřit pneumatiky a uchovat si pro závod co nejvíce čerstvých sad.
Nejlepší v McLarenu je týmový způsob práce, ta je zkrátka neuvěřitelná. Pro inženýry by to bylo jednoduché podívat se na mě a říct: 'Ne,' ale oni mi vždy naslouchají a pak se snaží přijít na způsob, který by fungoval. Opravdu jsme spolupracovali, aby všechno klapalo, i v pátek večer, kdy jsme auto rozebrali na kusy, abychom jej vylepšili - vždy se o to hodně snažíme.
Měli jsme tedy nejen dobré auto a strategii pro závod, ale také jsme byli agresivní a po celou dobu závodu na to tlačili. Mechanici a lidé v boxech pracovali perfektně a mí inženýři byli skvělí."
Vzrušení před startemV neděli těsně před startem prožili mechanici horor, když byl monopost zahlcen palivem a nešel nastartovat motor: "Byl to velmi neobvyklý moment. Občas se stalo, že jsme s autem měli problém nebo že jsme vyjeli z garáže později, ale nikdy ne v tak důležitou chvíli či když zbývalo tak málo času," popisuje okamžiky hrůzy těsně před začátkem Velké ceny Číny Hamilton.
Přes rádio jsem slyšel, že byl problém s nastartováním motoru, a viděl jsem lidi začít o něco rychleji pobíhat. Abych byl upřímný, chtěl jsem zachovat klid. Byl jsem připoutaný v kokpitu a věděl jsem, že nemůžu nijak pomoci.
Andy [Latham - závodní inženýr Lewise] odvedl skvělou práci, když mě zásoboval informacemi a přitom zůstal klidný. A Philip [Prew - hlavní závodní inženýr] hlídal časový limit a zajišťoval, abychom se dostali včas na rošt. Ještě nikdy to nebylo těsněji, ale povedlo se!
Chtěl bych moc poděkovat všem těm klukům. Vědí, že si o nich myslím, že jsou nejlepší na světě, ale v neděli to opravdu dokázali - věděli přesně jak reagovat, v žádnou chvíli nepanikařili a problém během několika minut identifikovali a vyřešili. Jejich zkušenost způsobila ten rozdíl.
Oni mi umožnili zůstat klidným, protože vím, že jsem v dobrých rukou - ostatně jako vždy, když usedám do vozu. A i když vždy závodím naplno, kdykoliv jsem na dráze, nechtěl jsem nikoho v garáži zklamat poté, co zachránili situaci."
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.