Podle Vitantonia Liuzziho připravuje HRT rozsáhlá vylepšení svého vozu F111. Některé z novinek plánovali původně pro závod v Číně, ty však nemohli využít.
Hispania dojela v Šanghaji do cíle konečně s oběma vozy, Liuzzi finišoval pouze 17,781 sec za Glockem, přestože se musel vyrovnat s penalizací v podobě průjezdu boxy za ulitý start. Bez toho by byl zřejmě před ním. Hlavním důvodem pro optimismus v HRT však jsou novinky, které hodlají přivézt do Turecka.
"Možná jsme mohli být ještě blíže Virginu, ale kvůli problémům s materiálem jsme nemohli využít některé z novinek, jež jsme přivezli na závod. Nasadili jsme nový kryt motoru a určitá vylepšení brzd a pár dalších věcí, které zejména zvyšovaly spolehlivost.
Nemohli jsme však použít díly, které by nám poskytly tu největší výhodu. Měli jsme nové bočnice zadního křídla, jež tvořily velkou část balíku, takže je škoda, že jsme je nedostali na auto. Díly, které jsme využily, představovaly malé zlepšení, ale v Turecku očekáváme významný krok vpřed.
To, že máme někoho, jako je Geoff Willis, jenž velí vývojovému procesu, mě naplňuje důvěrou, protože své kvality prokázal s top týmy, jako např. Red Bull, BAR či Williams. Opravdu se mi líbí, jak pracuje: velmi systematicky a ve vyjádřeních ohledně vývoje je vždy realistou, žádným snílkem. Je obklopen dobrou skupinou inženýrů, takže věřím, že během několika závodů můžeme naplnit naše krátkodobé cíle."
"Snad všechny ty novinky, které budou na voze, posunou naši výkonnost správným směrem. Vylepšení pro Turecko jsou zaměřena na několik hledisek auta. Naší největší slabinou je přilnavost zadní části, proto se při pokroku musíme soustředit hlavně na ní.
Dle plánů, které máme, bychom v oblasti vývoje měli učinit obrovský pokrok, ale konkurenceschopnost bude záviset také na ostatních týmech a na tom, jak rychle budou vyvíjet své vozy," dodává Liuzzi.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.