Podle Vitantonia Liuzziho připravuje HRT rozsáhlá vylepšení svého vozu F111. Některé z novinek plánovali původně pro závod v Číně, ty však nemohli využít.
Hispania dojela v Šanghaji do cíle konečně s oběma vozy, Liuzzi finišoval pouze 17,781 sec za Glockem, přestože se musel vyrovnat s penalizací v podobě průjezdu boxy za ulitý start. Bez toho by byl zřejmě před ním. Hlavním důvodem pro optimismus v HRT však jsou novinky, které hodlají přivézt do Turecka.
"Možná jsme mohli být ještě blíže Virginu, ale kvůli problémům s materiálem jsme nemohli využít některé z novinek, jež jsme přivezli na závod. Nasadili jsme nový kryt motoru a určitá vylepšení brzd a pár dalších věcí, které zejména zvyšovaly spolehlivost.
Nemohli jsme však použít díly, které by nám poskytly tu největší výhodu. Měli jsme nové bočnice zadního křídla, jež tvořily velkou část balíku, takže je škoda, že jsme je nedostali na auto. Díly, které jsme využily, představovaly malé zlepšení, ale v Turecku očekáváme významný krok vpřed.
To, že máme někoho, jako je Geoff Willis, jenž velí vývojovému procesu, mě naplňuje důvěrou, protože své kvality prokázal s top týmy, jako např. Red Bull, BAR či Williams. Opravdu se mi líbí, jak pracuje: velmi systematicky a ve vyjádřeních ohledně vývoje je vždy realistou, žádným snílkem. Je obklopen dobrou skupinou inženýrů, takže věřím, že během několika závodů můžeme naplnit naše krátkodobé cíle."
"Snad všechny ty novinky, které budou na voze, posunou naši výkonnost správným směrem. Vylepšení pro Turecko jsou zaměřena na několik hledisek auta. Naší největší slabinou je přilnavost zadní části, proto se při pokroku musíme soustředit hlavně na ní.
Dle plánů, které máme, bychom v oblasti vývoje měli učinit obrovský pokrok, ale konkurenceschopnost bude záviset také na ostatních týmech a na tom, jak rychle budou vyvíjet své vozy," dodává Liuzzi.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.