Podle Vitantonia Liuzziho připravuje HRT rozsáhlá vylepšení svého vozu F111. Některé z novinek plánovali původně pro závod v Číně, ty však nemohli využít.
Hispania dojela v Šanghaji do cíle konečně s oběma vozy, Liuzzi finišoval pouze 17,781 sec za Glockem, přestože se musel vyrovnat s penalizací v podobě průjezdu boxy za ulitý start. Bez toho by byl zřejmě před ním. Hlavním důvodem pro optimismus v HRT však jsou novinky, které hodlají přivézt do Turecka.
"Možná jsme mohli být ještě blíže Virginu, ale kvůli problémům s materiálem jsme nemohli využít některé z novinek, jež jsme přivezli na závod. Nasadili jsme nový kryt motoru a určitá vylepšení brzd a pár dalších věcí, které zejména zvyšovaly spolehlivost.
Nemohli jsme však použít díly, které by nám poskytly tu největší výhodu. Měli jsme nové bočnice zadního křídla, jež tvořily velkou část balíku, takže je škoda, že jsme je nedostali na auto. Díly, které jsme využily, představovaly malé zlepšení, ale v Turecku očekáváme významný krok vpřed.
To, že máme někoho, jako je Geoff Willis, jenž velí vývojovému procesu, mě naplňuje důvěrou, protože své kvality prokázal s top týmy, jako např. Red Bull, BAR či Williams. Opravdu se mi líbí, jak pracuje: velmi systematicky a ve vyjádřeních ohledně vývoje je vždy realistou, žádným snílkem. Je obklopen dobrou skupinou inženýrů, takže věřím, že během několika závodů můžeme naplnit naše krátkodobé cíle."
"Snad všechny ty novinky, které budou na voze, posunou naši výkonnost správným směrem. Vylepšení pro Turecko jsou zaměřena na několik hledisek auta. Naší největší slabinou je přilnavost zadní části, proto se při pokroku musíme soustředit hlavně na ní.
Dle plánů, které máme, bychom v oblasti vývoje měli učinit obrovský pokrok, ale konkurenceschopnost bude záviset také na ostatních týmech a na tom, jak rychle budou vyvíjet své vozy," dodává Liuzzi.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.