Podle Vitantonia Liuzziho připravuje HRT rozsáhlá vylepšení svého vozu F111. Některé z novinek plánovali původně pro závod v Číně, ty však nemohli využít.
Hispania dojela v Šanghaji do cíle konečně s oběma vozy, Liuzzi finišoval pouze 17,781 sec za Glockem, přestože se musel vyrovnat s penalizací v podobě průjezdu boxy za ulitý start. Bez toho by byl zřejmě před ním. Hlavním důvodem pro optimismus v HRT však jsou novinky, které hodlají přivézt do Turecka.
"Možná jsme mohli být ještě blíže Virginu, ale kvůli problémům s materiálem jsme nemohli využít některé z novinek, jež jsme přivezli na závod. Nasadili jsme nový kryt motoru a určitá vylepšení brzd a pár dalších věcí, které zejména zvyšovaly spolehlivost.
Nemohli jsme však použít díly, které by nám poskytly tu největší výhodu. Měli jsme nové bočnice zadního křídla, jež tvořily velkou část balíku, takže je škoda, že jsme je nedostali na auto. Díly, které jsme využily, představovaly malé zlepšení, ale v Turecku očekáváme významný krok vpřed.
To, že máme někoho, jako je Geoff Willis, jenž velí vývojovému procesu, mě naplňuje důvěrou, protože své kvality prokázal s top týmy, jako např. Red Bull, BAR či Williams. Opravdu se mi líbí, jak pracuje: velmi systematicky a ve vyjádřeních ohledně vývoje je vždy realistou, žádným snílkem. Je obklopen dobrou skupinou inženýrů, takže věřím, že během několika závodů můžeme naplnit naše krátkodobé cíle."
"Snad všechny ty novinky, které budou na voze, posunou naši výkonnost správným směrem. Vylepšení pro Turecko jsou zaměřena na několik hledisek auta. Naší největší slabinou je přilnavost zadní části, proto se při pokroku musíme soustředit hlavně na ní.
Dle plánů, které máme, bychom v oblasti vývoje měli učinit obrovský pokrok, ale konkurenceschopnost bude záviset také na ostatních týmech a na tom, jak rychle budou vyvíjet své vozy," dodává Liuzzi.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.