Nick Heidfeld dnes havaroval v obou trénincích po vlastních chybách, nikoliv vinou techniky, jak sám přiznává.
V prvním tréninku zničil po výjezdu mimo trať v zatáčce č. 10 přední křídlo, další potřeboval i ve druhém po smyku v zatáčce č. 13. Němec připustil, že se zkrátka příliš snažil.
"Byla to jezdecká chyba. Dvakrát jsem vyjel, to se může stát - zkrátka jsem se dostal za limit. Měl jsem dobrou náladu, dokud jsem nenarazil do bariéry z pneumatik. Už nějaký ten pátek jezdím, ale nevzpomínám si, že bych boural dvakrát za den, takže to nebyl dobrý začátek," říká Heidfeld.
"Bylo to jen má chyba. To se žel může stát. Myslím, že hodně lidí také vyjelo mimo a dostalo smyk. Žel jsem zničil dvě křídla. Poukazuje to na fakt, že to dnes nebylo jednoduché, ale to nemyslím jako výmluvu. Zkrátka jsem to podělal," přiznává dočasný pilot Renaultu.
Tým mu musel proto nasadit zpět staré křídlo, protože k dispozici měl pouze jedno nové: "Bylo jen jedno, takže již po první havárii jsem se musel vrátit k předchozí specifikaci předního křídla, tým měl k dispozici pouze jediné."
Jak je spokojený s výkonností monopostu R31? "Měl jsem z něj po prvním tréninku docela dobrý pocit, ujel jsem dvě měřená kola a skončil pátý, žel ve druhém tréninku to už tak dobře nevypadalo. Ujel jsem o něco více kol a skončil osmý. Měli jsme ztrátu na vozy před námi, byl bych rád, kdyby byla menší.
Jsem přesvědčený, že podáme lepší výkon, protože jsem vyjel po nehodě a snažil jsem se jezdit o něco pomaleji v prvních dvou či třech zatáčkách, ale ostatní by vám také řekli, že jejich kolo nebylo perfektní. Bude to lepší, uvidíme zítra."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.