Nick Heidfeld dnes havaroval v obou trénincích po vlastních chybách, nikoliv vinou techniky, jak sám přiznává.
V prvním tréninku zničil po výjezdu mimo trať v zatáčce č. 10 přední křídlo, další potřeboval i ve druhém po smyku v zatáčce č. 13. Němec připustil, že se zkrátka příliš snažil.
"Byla to jezdecká chyba. Dvakrát jsem vyjel, to se může stát - zkrátka jsem se dostal za limit. Měl jsem dobrou náladu, dokud jsem nenarazil do bariéry z pneumatik. Už nějaký ten pátek jezdím, ale nevzpomínám si, že bych boural dvakrát za den, takže to nebyl dobrý začátek," říká Heidfeld.
"Bylo to jen má chyba. To se žel může stát. Myslím, že hodně lidí také vyjelo mimo a dostalo smyk. Žel jsem zničil dvě křídla. Poukazuje to na fakt, že to dnes nebylo jednoduché, ale to nemyslím jako výmluvu. Zkrátka jsem to podělal," přiznává dočasný pilot Renaultu.
Tým mu musel proto nasadit zpět staré křídlo, protože k dispozici měl pouze jedno nové: "Bylo jen jedno, takže již po první havárii jsem se musel vrátit k předchozí specifikaci předního křídla, tým měl k dispozici pouze jediné."
Jak je spokojený s výkonností monopostu R31? "Měl jsem z něj po prvním tréninku docela dobrý pocit, ujel jsem dvě měřená kola a skončil pátý, žel ve druhém tréninku to už tak dobře nevypadalo. Ujel jsem o něco více kol a skončil osmý. Měli jsme ztrátu na vozy před námi, byl bych rád, kdyby byla menší.
Jsem přesvědčený, že podáme lepší výkon, protože jsem vyjel po nehodě a snažil jsem se jezdit o něco pomaleji v prvních dvou či třech zatáčkách, ale ostatní by vám také řekli, že jejich kolo nebylo perfektní. Bude to lepší, uvidíme zítra."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.