Výkonná ředitelka potvrdila, že debata ohledně nových motorů je v plném proudu, ale jako tým o nich mají zatím velmi málo potřebných informací.
FIA již dávněji posvětila zavedení čtyřválcových turbomotorů od roku 2013, Bernie Ecclestone a Ferrari však stále bojují proti jejich zavedení - raději by ještě zůstali u současných V8. V Sepangu se o tom živě diskutovalo, Sauber, který agregáty odebírá z Maranella, se ale zatím nepřiklání na žádnou stranu.
"Jakožto zákaznický tým máme velmi málo informací pro to, abychom se mohli přiklonit na jednu či druhou stranu. Ale čas se krátí," vysvětluje Kaltenbornová pro Autosport. "Na jedné straně podporujeme inovativní technologie, zároveň ale musí být dostupné. Musí to být vyvážené."
Výkonná ředitelka Sauberu - Moniša Kaltenbornová
Jak jsme psali včera (více zde), v rámci FOTA se jednalo také o nové Concordské smlouvě, která vyprší v roce 2012, a dalším snižování nákladů.
Kaltenbornová je i v této druhé záležitosti zdrženlivá: "Nesmíme zapomenout, že je to poprvé v historii Formule 1, kdy se snažíme omezit náklady. Pro nás jakožto tým ze středu pole je důležité zajistit udržení týmu a zachovat přitažlivost a kouzlo Formule 1."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.