Do předního křídla Red Bullu se po VC Austrálie opřel hlavně Lewis Hamilton. Nebyl však sám. Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, však takovéto stížnosti musí přestat. Jejich křídlo je totiž v naprostém pořádku
Je legální? Není legální? Tuto otázku si ohledně předního přítlačného křídla vozu RB7 pokládá mnoho lidí. Přední křídlo stáje Red Bull bylo předmětem spekulací již od minulé sezony, FIA však nikdy nezjistila nic, co by bylo proti pravidlům. S tím se ale mnozí odmítají smířit, především McLaren.
Christian Horner však taková tvrzení popírá. Na oficiální tiskové konferenci v Malajsii se pokusil vše vysvětlit. Když se ho novináři zeptali, proč na všech fotografiích křídlo vypadá, jako by bylo více u země, než je povoleno, vzal ze stolu sešit a pustil se do vysvětlování.
"Pokusím se Vám to vysvětlit. McLaren vyvinul vůz s malou světlou výškou na zadní části. Jejich přední křídlo tedy nefunguje jako to naše. Mezi naší zadní a přední částí je vysoký úhel sklonu a proto přední část vypadá, že je více u země. Je to velice jednoduchá matematika, i když to tak nevypadá. Každopádně, křídlo je v souladu s technickými předpisy FIA."
Je moc nízko nebo ne? Podle FIA i Red Bullu je vše v pořádku, někteří to ale vidí jinak
Neustálé obviňování ze strany McLarenu ovšem bere s nadhledem. "Abych byl upřímný, bereme to od nich jako kompliment. Naše přední křídlo bylo mnohokrát testováno a pokaždé kontrolou prošlo. Technická pravidla nevymyslel McLaren, vymyslela je FIA. A pravidlům, která vymyslela FIA, náš vůz odpovídá. Vůz McLarenu je především postaven úplně jinak než ten náš," ukončil Horner své vysvětlování.
Z neustálého obviňování Red Bullu si nedělá hlavu ani Sebastian Vettel, úřadující mistr světa. "Za poslední týden a půl jsem o tom křídle moc nečetl, když se ale tato obvinění objevila, musel jsem se pořádně podívat, jestli se mluví o sezoně 2010 nebo 2011. Byl jsem trochu zmatený, protože se to řešilo už v loňském roce a na nic se nepřišlo. Prostě jsme v Melbourne měli dobrý víkend. Soustředíme se hlavně na další závody."
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.