Do předního křídla Red Bullu se po VC Austrálie opřel hlavně Lewis Hamilton. Nebyl však sám. Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, však takovéto stížnosti musí přestat. Jejich křídlo je totiž v naprostém pořádku
Je legální? Není legální? Tuto otázku si ohledně předního přítlačného křídla vozu RB7 pokládá mnoho lidí. Přední křídlo stáje Red Bull bylo předmětem spekulací již od minulé sezony, FIA však nikdy nezjistila nic, co by bylo proti pravidlům. S tím se ale mnozí odmítají smířit, především McLaren.
Christian Horner však taková tvrzení popírá. Na oficiální tiskové konferenci v Malajsii se pokusil vše vysvětlit. Když se ho novináři zeptali, proč na všech fotografiích křídlo vypadá, jako by bylo více u země, než je povoleno, vzal ze stolu sešit a pustil se do vysvětlování.
"Pokusím se Vám to vysvětlit. McLaren vyvinul vůz s malou světlou výškou na zadní části. Jejich přední křídlo tedy nefunguje jako to naše. Mezi naší zadní a přední částí je vysoký úhel sklonu a proto přední část vypadá, že je více u země. Je to velice jednoduchá matematika, i když to tak nevypadá. Každopádně, křídlo je v souladu s technickými předpisy FIA."
Je moc nízko nebo ne? Podle FIA i Red Bullu je vše v pořádku, někteří to ale vidí jinak
Neustálé obviňování ze strany McLarenu ovšem bere s nadhledem. "Abych byl upřímný, bereme to od nich jako kompliment. Naše přední křídlo bylo mnohokrát testováno a pokaždé kontrolou prošlo. Technická pravidla nevymyslel McLaren, vymyslela je FIA. A pravidlům, která vymyslela FIA, náš vůz odpovídá. Vůz McLarenu je především postaven úplně jinak než ten náš," ukončil Horner své vysvětlování.
Z neustálého obviňování Red Bullu si nedělá hlavu ani Sebastian Vettel, úřadující mistr světa. "Za poslední týden a půl jsem o tom křídle moc nečetl, když se ale tato obvinění objevila, musel jsem se pořádně podívat, jestli se mluví o sezoně 2010 nebo 2011. Byl jsem trochu zmatený, protože se to řešilo už v loňském roce a na nic se nepřišlo. Prostě jsme v Melbourne měli dobrý víkend. Soustředíme se hlavně na další závody."
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.