Do předního křídla Red Bullu se po VC Austrálie opřel hlavně Lewis Hamilton. Nebyl však sám. Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, však takovéto stížnosti musí přestat. Jejich křídlo je totiž v naprostém pořádku
Je legální? Není legální? Tuto otázku si ohledně předního přítlačného křídla vozu RB7 pokládá mnoho lidí. Přední křídlo stáje Red Bull bylo předmětem spekulací již od minulé sezony, FIA však nikdy nezjistila nic, co by bylo proti pravidlům. S tím se ale mnozí odmítají smířit, především McLaren.
Christian Horner však taková tvrzení popírá. Na oficiální tiskové konferenci v Malajsii se pokusil vše vysvětlit. Když se ho novináři zeptali, proč na všech fotografiích křídlo vypadá, jako by bylo více u země, než je povoleno, vzal ze stolu sešit a pustil se do vysvětlování.
"Pokusím se Vám to vysvětlit. McLaren vyvinul vůz s malou světlou výškou na zadní části. Jejich přední křídlo tedy nefunguje jako to naše. Mezi naší zadní a přední částí je vysoký úhel sklonu a proto přední část vypadá, že je více u země. Je to velice jednoduchá matematika, i když to tak nevypadá. Každopádně, křídlo je v souladu s technickými předpisy FIA."
Je moc nízko nebo ne? Podle FIA i Red Bullu je vše v pořádku, někteří to ale vidí jinak
Neustálé obviňování ze strany McLarenu ovšem bere s nadhledem. "Abych byl upřímný, bereme to od nich jako kompliment. Naše přední křídlo bylo mnohokrát testováno a pokaždé kontrolou prošlo. Technická pravidla nevymyslel McLaren, vymyslela je FIA. A pravidlům, která vymyslela FIA, náš vůz odpovídá. Vůz McLarenu je především postaven úplně jinak než ten náš," ukončil Horner své vysvětlování.
Z neustálého obviňování Red Bullu si nedělá hlavu ani Sebastian Vettel, úřadující mistr světa. "Za poslední týden a půl jsem o tom křídle moc nečetl, když se ale tato obvinění objevila, musel jsem se pořádně podívat, jestli se mluví o sezoně 2010 nebo 2011. Byl jsem trochu zmatený, protože se to řešilo už v loňském roce a na nic se nepřišlo. Prostě jsme v Melbourne měli dobrý víkend. Soustředíme se hlavně na další závody."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.