Renault: Pro revoluční výfuky jsme se rozhodli celkem pozdě

Petrov, Vitalij
Petrov, Vitalij, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 6. dubna 2011 06:30
Sdílej:

Technický ředitel Renaultu James Allison hovoří o pozadí vývoje revolučního výfukového systému monopostu R31 a prozrazuje, co nového chystají pro závod v Sepangu.

"Dle statistik jsme při návrhu tohoto vozu připravili o 12 % více výkresů, než při kterémkoliv jiném voze v minulosti. To ale není vše. Pro výfuky vpředu pod bočnicemi jsme se rozhodli na začátku září. To už jsme měli odvedeno mnoho práce na klasickém vyústění výfuků v zadní části.

Tak pozdní změna v designu nebyla příjemná pro žádné oddělení našeho týmu, s touto výzvou se však vyrovnal. I přesto bych ale řekl, že na to dodnes doplácíme z hlediska vyššího pracovního vytížení," popisuje na oficiálních stránkách Renaultu pozadí vývoje revolučního výfukového systému jeho technický ředitel.

Vitalij Petrov sice v Melbourne dojel s vozem R31 na třetím místě před oběma Ferrari, jedním McLarenem a Red Bullem, tým však nesmí dle Allisona usnout na vavřínech: "Budeme muset podstatně zvýšit výkonnost našeho vozu, abychom udrželi tu rychlost z úvodu sezóny."

A co nového veze Renault do Malajsie? "Nechtěl bych zabíhat do podrobností - víte, jak jsme my inženýři v této oblasti paranoidní. Můžu ale prozradit, že do Malajsie vezeme středně velký balík úprav, které by nám měly pomoci zrychlit o několik desetin vteřiny. Upraveno bude přední i zadní křídlo a několik dalších součástí kapotáže," dodává.

Témata:
Stalo se