Technický ředitel Renaultu James Allison hovoří o pozadí vývoje revolučního výfukového systému monopostu R31 a prozrazuje, co nového chystají pro závod v Sepangu.
"Dle statistik jsme při návrhu tohoto vozu připravili o 12 % více výkresů, než při kterémkoliv jiném voze v minulosti. To ale není vše. Pro výfuky vpředu pod bočnicemi jsme se rozhodli na začátku září. To už jsme měli odvedeno mnoho práce na klasickém vyústění výfuků v zadní části.
Tak pozdní změna v designu nebyla příjemná pro žádné oddělení našeho týmu, s touto výzvou se však vyrovnal. I přesto bych ale řekl, že na to dodnes doplácíme z hlediska vyššího pracovního vytížení," popisuje na oficiálních stránkách Renaultu pozadí vývoje revolučního výfukového systému jeho technický ředitel.
Vitalij Petrov sice v Melbourne dojel s vozem R31 na třetím místě před oběma Ferrari, jedním McLarenem a Red Bullem, tým však nesmí dle Allisona usnout na vavřínech: "Budeme muset podstatně zvýšit výkonnost našeho vozu, abychom udrželi tu rychlost z úvodu sezóny."
A co nového veze Renault do Malajsie? "Nechtěl bych zabíhat do podrobností - víte, jak jsme my inženýři v této oblasti paranoidní. Můžu ale prozradit, že do Malajsie vezeme středně velký balík úprav, které by nám měly pomoci zrychlit o několik desetin vteřiny. Upraveno bude přední i zadní křídlo a několik dalších součástí kapotáže," dodává.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.