Úvodní Velká cena sezony 2011 nebyla pro Team Lotus moc úspěšná. Mike Gascoyne však věří, že v Malajsii dojde ke zlepšení a Lotus se ukáže v plné síle.
Po zimních testech Lotus předvídal, že by mohli bojovat se stájemi jako Toro Rosso a Force India ve středu startovního pole. V Austrálii to tak ale nevypadalo. Technický ředitel stáje, Mike Gascoyne, však věří, že Velká cena Malajsie na okruhu Sepang, která se jede příští týden, přinese zlepšení a vůz T128 ukáže svůj plný potenciál.
I když Lotus v závodě porazil pouze stáj Virgin, Gascoyne si myslí, že oba piloti, Trulli a Kovalainen, předvedli, že jsou v dobré formě. Navíc už se prý povedlo vyřešit technické problémy, které Lotus během VC Austrálie provázely.
"Z Austrálie jsme odjížděli se smíšenými dojmy," řekl Gascoyne. "Během několika prvních kol jel Heikki dobře a Jarno po celý závod předváděl výkony srovnatelné s výkony v testech. Celý víkend jsme ale bojovali s pneumatikami a neustále jsme měli problémy s různými malými závadami. Teď jsme ale měli dostatek času na to, abychom to v továrně vyřešili."
V Austrálii měl Lotus s pneumatikami Pirelli problémy, zmizí tyto potíže v Malajsii?
Za úhlavního nepřítele monopostu T128 byly označeny pneumatiky Pirelli P Zero, na které si stěžoval hlavně Jarno Trulli, ovšem tyto problémy by v Malajsii měly zmizet. Za prvé je tam tepleji a za druhé, jde o okruh, který by měl Lotusu vyhovovat více než městský okruh v Albert Parku.
"Podmínky v Malajsii by nám mohly pomoct," myslí si Gascoyne. "Bude zde příznivější teplota trati a celá trať se velice podobá okruhu v Barceloně, relativně vysoký přítlak a dobrý mix pomalých a rychlých zatáček. Myslím, že tam z auta dostaneme víc než v Melbourne."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.