Úvodní Velká cena sezony 2011 nebyla pro Team Lotus moc úspěšná. Mike Gascoyne však věří, že v Malajsii dojde ke zlepšení a Lotus se ukáže v plné síle.
Po zimních testech Lotus předvídal, že by mohli bojovat se stájemi jako Toro Rosso a Force India ve středu startovního pole. V Austrálii to tak ale nevypadalo. Technický ředitel stáje, Mike Gascoyne, však věří, že Velká cena Malajsie na okruhu Sepang, která se jede příští týden, přinese zlepšení a vůz T128 ukáže svůj plný potenciál.
I když Lotus v závodě porazil pouze stáj Virgin, Gascoyne si myslí, že oba piloti, Trulli a Kovalainen, předvedli, že jsou v dobré formě. Navíc už se prý povedlo vyřešit technické problémy, které Lotus během VC Austrálie provázely.
"Z Austrálie jsme odjížděli se smíšenými dojmy," řekl Gascoyne. "Během několika prvních kol jel Heikki dobře a Jarno po celý závod předváděl výkony srovnatelné s výkony v testech. Celý víkend jsme ale bojovali s pneumatikami a neustále jsme měli problémy s různými malými závadami. Teď jsme ale měli dostatek času na to, abychom to v továrně vyřešili."
V Austrálii měl Lotus s pneumatikami Pirelli problémy, zmizí tyto potíže v Malajsii?
Za úhlavního nepřítele monopostu T128 byly označeny pneumatiky Pirelli P Zero, na které si stěžoval hlavně Jarno Trulli, ovšem tyto problémy by v Malajsii měly zmizet. Za prvé je tam tepleji a za druhé, jde o okruh, který by měl Lotusu vyhovovat více než městský okruh v Albert Parku.
"Podmínky v Malajsii by nám mohly pomoct," myslí si Gascoyne. "Bude zde příznivější teplota trati a celá trať se velice podobá okruhu v Barceloně, relativně vysoký přítlak a dobrý mix pomalých a rychlých zatáček. Myslím, že tam z auta dostaneme víc než v Melbourne."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.