Zástupce generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Rob White mírní obavy o zvuk, jaký budou vydávat nové motory připravované pro Formuli 1.
Ta má v roce 2013 přejít na menší čtyřválcové motory, kterým budou pomáhat silnější systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Bernie Ecclestone i fanoušci se však obávají toho, že F1 přijde o přitažlivý unikátní zvuk.
"Lidé milují ten zvuk, vzrušuje je. Jsem proti, proti, proti přechodu k menším čtyřválcovým turbo formulím. Nepotřebujeme to. Pokud je to důležité, mělo by se to zavést v závodu sedanů," uvedl Ecclestone.
White s tím nesouhlasí: "Nový motor bude vydávat skvělý zvuk. Motocyklové motory také točí 12 000 otáček za min a zní skvěle."
Rozhodnutí se podle něj již nedá zvrátit, protože vývoj nových pohonných jednotek již byl započat: "Už na tom motoru pracujeme. Noví výrobci vstoupí do Formule 1 pouze při zavedení nového formátu motoru."
Renault, jehož motory v F1 využívá také Red Bull a tým Lotus, tuto změnu vítá: "Nemáme nejsilnější motor, ale existují další oblasti. Například ovladatelnost. Tvrdě jsme pracovali na přizpůsobení charakteristik motoru potřebám našich pilotů."
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.