Zástupce generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Rob White mírní obavy o zvuk, jaký budou vydávat nové motory připravované pro Formuli 1.
Ta má v roce 2013 přejít na menší čtyřválcové motory, kterým budou pomáhat silnější systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Bernie Ecclestone i fanoušci se však obávají toho, že F1 přijde o přitažlivý unikátní zvuk.
"Lidé milují ten zvuk, vzrušuje je. Jsem proti, proti, proti přechodu k menším čtyřválcovým turbo formulím. Nepotřebujeme to. Pokud je to důležité, mělo by se to zavést v závodu sedanů," uvedl Ecclestone.
White s tím nesouhlasí: "Nový motor bude vydávat skvělý zvuk. Motocyklové motory také točí 12 000 otáček za min a zní skvěle."
Rozhodnutí se podle něj již nedá zvrátit, protože vývoj nových pohonných jednotek již byl započat: "Už na tom motoru pracujeme. Noví výrobci vstoupí do Formule 1 pouze při zavedení nového formátu motoru."
Renault, jehož motory v F1 využívá také Red Bull a tým Lotus, tuto změnu vítá: "Nemáme nejsilnější motor, ale existují další oblasti. Například ovladatelnost. Tvrdě jsme pracovali na přizpůsobení charakteristik motoru potřebám našich pilotů."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.