McLaren podle Lewise Hamiltona poznal příčiny uvolňené podlahy v Melbourne a v Malajsii očekává dobrý závod.
"Tým prozkoumal uvolnění podlahy v Melbourne: zdá se, že spojení přední části podlahy s šasi bylo narušeno, a tak to poškození ke konci závodu vypadalo dost vážně. Bylo příjemné vidět, že auto vydrželo hrubější zacházení. Ale i tak se budu snažit jet příští týden v Malajsii opatrněji," popisuje Hamilton.
"Po rychlosti, kterou jsme prokázali v Melbourne, si myslím, že můžeme mít dobrý závod i v Malajsii. Albert Park je skvělou tratí, ale na okruhu, jako je Sepang, budou rozdíly mezi vozy zřetelnější.
Opravdu se těším na využívání KERSu i DRS. Rychlé změny směru, které zde zažíváte, když vůz sedí jako přibitý, jsou skvělé. Myslím si, že díky oběma systémům budou vozy senzační, obzvlášť v kvalifikaci," dodává pilot McLarenu.
Jeho šéf Martin Whitmarsh říká: "Nemyslíme si, že by Melbourne ukázalo tu nejlepší formu našich soupeřů, což nás motivuje k tomu, abychom na výkonu přidali co nejvíce.
Papírově to vypadá dobře: byli jsme potěšeni tím, že naše vylepšení pro Melbourne pracovala tak, jak jsme očekávali a že výkonnost vozu v rychlých částech Albert Parku ukázala, že si poradíme i v Sepangu.
Realitou přesto zůstává, že jsme na nejrychlejší čas v kvalifikaci ztráceli a v cíli [závodu] jsme byli druzí, ne první. Našim cílem je stáhnout tento náskok a dostat Lewise a Jensona do pozice, z niž by mohli vítězit."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.