McLaren podle Lewise Hamiltona poznal příčiny uvolňené podlahy v Melbourne a v Malajsii očekává dobrý závod.
"Tým prozkoumal uvolnění podlahy v Melbourne: zdá se, že spojení přední části podlahy s šasi bylo narušeno, a tak to poškození ke konci závodu vypadalo dost vážně. Bylo příjemné vidět, že auto vydrželo hrubější zacházení. Ale i tak se budu snažit jet příští týden v Malajsii opatrněji," popisuje Hamilton.
"Po rychlosti, kterou jsme prokázali v Melbourne, si myslím, že můžeme mít dobrý závod i v Malajsii. Albert Park je skvělou tratí, ale na okruhu, jako je Sepang, budou rozdíly mezi vozy zřetelnější.
Opravdu se těším na využívání KERSu i DRS. Rychlé změny směru, které zde zažíváte, když vůz sedí jako přibitý, jsou skvělé. Myslím si, že díky oběma systémům budou vozy senzační, obzvlášť v kvalifikaci," dodává pilot McLarenu.
Jeho šéf Martin Whitmarsh říká: "Nemyslíme si, že by Melbourne ukázalo tu nejlepší formu našich soupeřů, což nás motivuje k tomu, abychom na výkonu přidali co nejvíce.
Papírově to vypadá dobře: byli jsme potěšeni tím, že naše vylepšení pro Melbourne pracovala tak, jak jsme očekávali a že výkonnost vozu v rychlých částech Albert Parku ukázala, že si poradíme i v Sepangu.
Realitou přesto zůstává, že jsme na nejrychlejší čas v kvalifikaci ztráceli a v cíli [závodu] jsme byli druzí, ne první. Našim cílem je stáhnout tento náskok a dostat Lewise a Jensona do pozice, z niž by mohli vítězit."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.