McLaren podle Lewise Hamiltona poznal příčiny uvolňené podlahy v Melbourne a v Malajsii očekává dobrý závod.
"Tým prozkoumal uvolnění podlahy v Melbourne: zdá se, že spojení přední části podlahy s šasi bylo narušeno, a tak to poškození ke konci závodu vypadalo dost vážně. Bylo příjemné vidět, že auto vydrželo hrubější zacházení. Ale i tak se budu snažit jet příští týden v Malajsii opatrněji," popisuje Hamilton.
"Po rychlosti, kterou jsme prokázali v Melbourne, si myslím, že můžeme mít dobrý závod i v Malajsii. Albert Park je skvělou tratí, ale na okruhu, jako je Sepang, budou rozdíly mezi vozy zřetelnější.
Opravdu se těším na využívání KERSu i DRS. Rychlé změny směru, které zde zažíváte, když vůz sedí jako přibitý, jsou skvělé. Myslím si, že díky oběma systémům budou vozy senzační, obzvlášť v kvalifikaci," dodává pilot McLarenu.
Jeho šéf Martin Whitmarsh říká: "Nemyslíme si, že by Melbourne ukázalo tu nejlepší formu našich soupeřů, což nás motivuje k tomu, abychom na výkonu přidali co nejvíce.
Papírově to vypadá dobře: byli jsme potěšeni tím, že naše vylepšení pro Melbourne pracovala tak, jak jsme očekávali a že výkonnost vozu v rychlých částech Albert Parku ukázala, že si poradíme i v Sepangu.
Realitou přesto zůstává, že jsme na nejrychlejší čas v kvalifikaci ztráceli a v cíli [závodu] jsme byli druzí, ne první. Našim cílem je stáhnout tento náskok a dostat Lewise a Jensona do pozice, z niž by mohli vítězit."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.