Timo Glock po prvním závodě letošní sezony silně pochybuje o jejím bezproblémovém průběhu. Přiznává, že problémem by mohl být kvalifikační limit 107%.
Po testech byl Virgin optimistický, jelikož se zdálo, že jejich výkonnost oproti loňsku stoupla. Jenže po první Velké ceně, ve které se vozy MVR-02 umístily až na úplném konci startovního pole, už Glock tak optimistický není. Podlě něj, když už se podařilo namontovat do vozu takovou nádrž, aby mohl vůz ujet celý závod, pro změnu zase chybí rychlost.
"Strukturu týmu jsme posílili, práce mechaniků a inženýrů je lepší než v minulém roce. Ale výkonnost už tak skvělá není, udělali jsme krok zpět. Ostatní udělali obrovský krok vpřed. My takových kroků schopni nejsme. Nejsme tam, kde bychom být chtěli, a to prostě není možné. Musíme s tím něco dělat."
Vozy Virginu se v kvalifikaci také přiblížily limitu 107%, ale kvalifikovat se dokázaly. To ovšem nemusí být v dalších závodech pravidlem. V Malajsii už by to tak být nemuselo.
"Trochu náskok jsme měli, náš čas byl okolo 105%. Ale pokud s tím rychle něco neuděláme, můžeme mít velké problémy. Nemáme potíže s vyvážením vozu, ale s přítlakem. To si musí lidé z týmu uvědomit," nešetřil kritikou vozu Glock.
Navíc i připustil, že na vině může být hlavně to, že celý vůz byl navržen pouze pomocí technologie CFD a že nedostatek testování v tunelu je znát: "Mohlo by to tak být. Ostatní také používají CFD, ale kombinují ho s aerodynamickým tunelem. Takže musíme přijít na nějaké řešení."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.