Sebastian Vettel na Red Bullu jasně vyhrál VC Austrálie, a to i bez systému KERS. Mistr světa z roku 2008, Lewis Hamilton, si však myslí, že bez tohoto systému se Red Bull dále neobejde. Podle Jensona Buttona ještě Red Bull neukázal všechnu svou sílu.
Charakteristika okruhu v Melbourne je taková, že zde systém KERS není klíčovou součástí k úspěchu, ovšem na jiných okruzích tomu tak být nemusí. Mistr světa z roku 2008, Lewis Hamilton, si myslí, že tento systém bude hrát velkou roli už během příští Velké ceny v Malajsii. Okruh v Sepangu totiž obsahuje dvě dlouhé rovinky, a právě tam může KERS rozhodnout.
"Okruh v Sepangu vyžaduje velký přítlak, takže Red Bull bude stejně rychlý jako v Austrálii, možná i rychlejší. My se jim ale můžeme vyrovnat," řekl Hamilton. "Viděli jste jejich přední přítlačné křídlo? Ještě kousek níž a tahali by ho po zemi. Tomu se říká masivní přítlak. Naše auto má přední křídlo mnohem vyšší. Ten rozdíl dělá skoro půl sekundy. Pokud přijdeme na to, jak ten rozdíl smazat, tak se jim snad přiblížíme.
Do Malajsie přivezeme další vylepšení. Nevím, jestli se s nimi můžeme měřit v čase na jedno kolo, ale myslím, že muže hrát roli i to, že rovinka před první zatáčkou je delší, takže po startu můžeme získat výhodu. Samozřejmě, nejspíš pouze pokud budeme stát na startu v prvních dvou řadách, pak uplatníme KERS. A proto si myslím, že Red Bull bez KERSu nemůže dlouho být nejlepší. Prostě ho potřebují."
V Melbourne Vettel všem už od startu ujížděl, a to i bez systému KERS. Půjde to však i v dalších závodech? Podle Hamiltona ne!
Toho si je vědom i Christian Horner, šéf Red Bullu, který krátce po Velké ceně Austrálie potvrdil, že KERS v Malajsii hodlají nasadit. Podle Hamiltonova týmového kolegy Jensona Buttona ale není KERS stáje Red Bull tak silný jako ten, kterým disponuje McLaren.
"Většina týmů zajíždí s KERSem časy o 3,5 až 5 desetin vteřiny rychlejší, oni asi o 1,5 desetiny vteřiny. To je přesně to, co potřebujeme, protože pokud jde o ostatní oblasti vývoje vozu, jsou napřed."
Navíc podle něj Vettel neukázal plný potenciál Red Bullu, i když v Austrálii jasně dominoval: "Pořád jsme daleko za Red Bullem, Sebastian ještě ani zdaleka neukázal, co v nich letos je. Můžou do Malajsie přivézt další vylepšení a ještě zrychlit. V následujících dvou týdnech budeme muset zkusit ještě vylepšit naše auto, protože Sepang je okruh, který by měl podle simulací našemu vozu vyhovovat."
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.