Tým Sauber se rozhodl, že se nebude odvolávat proti rozhodnutí o vyloučení týmu z Velké ceny Austrálie kvůli neregulérnímu zadnímu křídlu.
Oba piloti stáje Sauber, Kamuj Kobajaši a Sergio Pérez, byli vyloučeni z VC Austrálie, ve které dojeli na 7. a 8. místě. Stalo se tak kvůli poloměru horní části zadního přítlačného křídla, které o několik milimetrů neodpovídá pravidly stanovenému limitu, což ovlivňuje výkonnost vozu. (Více zde)
Tým zvažoval, že se proti rozhodnutí odvolá, nyní však od svého záměru upustil. Tým si však stále myslí, že mu jejich zadní křídla neposkytovala žádnou výkonnostní výhodu.
"O žádnou výhodu nešlo, ale jelikož to opravdu bylo porušení pravidel, tak rozhodnutí chápeme," řekl James Key, technický ředitel Sauberu. " Chyba byla na naší straně, jelikož jsme při kontrole poloměru tohoto dílu rozměry špatně změřili. Podnikli jsme jistá opatření, která zabrání, aby k takové chybě v budoucnu už nikdy nedošlo."
Keye doplnil šéf týmu Peter Sauber. "Kamuj i Sergio podali skvělý výkon, v tom jim zadní křídlo nijak nepomohlo. Oba tvrdě bojovali o to, abychom získali body. A i když jsme byli vyloučeni, ukázalo se, že máme rychlé a konkurenceschopné auto. Jsem tedy velice optimistický ohledně dalšího vývoje sezony."
Sauber zároveň potvrdil, že novou verzi difuzoru přiveze na Velkou cenu Španělska. Půjde o difuzor, do nějž proudí horké výfukové plyny, podobně jako u Red Bullu. Podle Jamese Keye půjde o velice důležitý krok.
"Foukaný difuzor už jsme zkoušeli, ale auto s ním nefungovalo tak, jak bychom očekávali. Ve Španělsku ho zkusíme znovu. Už bychom neměli mít problémy s nedostatkem přítlaku, protože jsme ho vylepšili. Je docela robustní, ale není tak silný, jako difuzory konkurence."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.