Mexičan Sergio Pérez a Japonec Kamuj Kobajaši, kteří v barvách stáje Sauber dojeli v neděli na Velké ceně Austrálie F1 v Melbourne na sedmém a osmém místě, byli kvůli porušení technických pravidel dodatečně diskvalifikováni. Informuje agentura Reuters.
Mexičan Pérez jel přitom svůj první závod ve Formuli 1 a dokázal obsadit impozantní sedmé místo. Dosáhl jej i netradiční taktikou na jednu zastávku boxech.
Rozhodnutí FIA znamená, že se na bodovaná místa dostali i Němec Adrian Sutil a Brit Paul di Resta ze stáje Force India. Vozy Sauberu neprošly pozávodní technickou kontrolou, předpisům neodpovídala horní část jejich zadního křídla. Další podrobnosti doposud nebyly zveřejněny
Tým Sauber oznámil, že se proti tomuto rozhodnutí odvolá. Technický ředitel James Key uvádí: "Je to velmi překvapivý výsledek, který nás zklamal. Zdá se, že otázka se týká horní plochy nejvýše položené části zadního křídla. Tato oblast není pracovním povrchem toho dílu a proto není vzhledem ke své funkci relativně důležitá.
Určitě to nevedlo k žádné výkonnostní výhodě. Nyní kontrolujeme design těch částí, abychom lépe porozuměli situaci. Proti rozhodnutím komisařů se hodláme odvolat."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.