Šéf McLarenu Martin Whitmarsh přiznává, že se mu po výkonech, které jeho tým zatím v Austrálii předvádí, ulevilo poté, co museli narychlo po problémech během předsezónních testů předělávat výfukový systém svého vozu MP4-26.
McLaren kvůli potížím neujel v testech ani jednu závodní simulaci a chtěl-li pomýšlet na to, aby dojel až do cíle nějakého závodu, musel své výfuky narychlo předělat. Poté, co Jenson Button v pátek ovládl druhý trénink, přiznal, že se mu ulevilo: "Ano, opravdu."
"Přijet s vozem, který má přepracovanou zadní část a neujel ani kousek, to je riziko. Nemyslím si, že bych to tajil. Současně však máte analýzy a simulace - pokud jim věříte, můžete získat jistou důvěru. Ale pokud nevyjedete, nikdy nevíte.
Nové řešení se už nepálilo a podávalo dobré výkony. Kdykoliv to dělá to, co by mělo, je to úleva. Měli jsme upřímně velmi slabou zimu, bylo to zklamání. A když máte vášeň a touhu po vítězství, pak to vytváří napětí a tlak, když cítíte, že nejste tam, kde byste potřebovali být," popisuje šéf McLarenu.
Odhaluje, že rozhodnutí přehodnotit svou výfukovou strategií tým učinil až po posledním testu v Barceloně, kdy mu opravdu hrozilo, že do sezóny vstoupí s pomalým i nespolehlivým vozem zároveň.
"Kluci v týmu odvedli fantastickou práci, požádal jsem je o to. Byly jsme ve stavu nouze, kdy jsme nepodávali dostatečné výkony, a já jsem je požádal, aby to provedli během deseti dnů. Zvládli to, byl to fantastický výkon od inženýrů i výrobního oddělení - obrátit to, přivézt to sem, prokázat to a nasadit pro závod.
Původně jsme pochopitelně měli velké obavy, protože jsem bez tohoto řešení nechtěl nastoupit, což jsem dal inženýrům a řídicímu personálu v McLarenu jasně najevo, a myslím, že odpověděli fantasticky."
McLaren původně zkoušel revoluční řešení výfuků přezdívané "chobotnice," které mělo mít z rozvodové skříně vyvedeny více než dvě vyústění (i pod podlahu). Whitmarsh však nevylučuje, že se tým nepokusí o jeho opětovné nasazení v pozdější části sezóny.
"O co jsem momentálně nyní požádal, stejně jako před deseti dny, je to, abychom zastavili práce na těchto věcech. Je na tom spousta zajímavých věcí, ale představuje to tak velkou změnu, že to je cvičení pro celé oddělení výzkumu a vývoje. Ptal jsem se, o čem ten program je, a řekl: 'Zapomeňte na to! Udělejme to jinak.' Ale jsem si jistý, že jakmile se budou moci trochu nadechnout, začnou na tom pracovat znovu."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.