Šéf McLarenu Martin Whitmarsh přiznává, že se mu po výkonech, které jeho tým zatím v Austrálii předvádí, ulevilo poté, co museli narychlo po problémech během předsezónních testů předělávat výfukový systém svého vozu MP4-26.
McLaren kvůli potížím neujel v testech ani jednu závodní simulaci a chtěl-li pomýšlet na to, aby dojel až do cíle nějakého závodu, musel své výfuky narychlo předělat. Poté, co Jenson Button v pátek ovládl druhý trénink, přiznal, že se mu ulevilo: "Ano, opravdu."
"Přijet s vozem, který má přepracovanou zadní část a neujel ani kousek, to je riziko. Nemyslím si, že bych to tajil. Současně však máte analýzy a simulace - pokud jim věříte, můžete získat jistou důvěru. Ale pokud nevyjedete, nikdy nevíte.
Nové řešení se už nepálilo a podávalo dobré výkony. Kdykoliv to dělá to, co by mělo, je to úleva. Měli jsme upřímně velmi slabou zimu, bylo to zklamání. A když máte vášeň a touhu po vítězství, pak to vytváří napětí a tlak, když cítíte, že nejste tam, kde byste potřebovali být," popisuje šéf McLarenu.
Odhaluje, že rozhodnutí přehodnotit svou výfukovou strategií tým učinil až po posledním testu v Barceloně, kdy mu opravdu hrozilo, že do sezóny vstoupí s pomalým i nespolehlivým vozem zároveň.
"Kluci v týmu odvedli fantastickou práci, požádal jsem je o to. Byly jsme ve stavu nouze, kdy jsme nepodávali dostatečné výkony, a já jsem je požádal, aby to provedli během deseti dnů. Zvládli to, byl to fantastický výkon od inženýrů i výrobního oddělení - obrátit to, přivézt to sem, prokázat to a nasadit pro závod.
Původně jsme pochopitelně měli velké obavy, protože jsem bez tohoto řešení nechtěl nastoupit, což jsem dal inženýrům a řídicímu personálu v McLarenu jasně najevo, a myslím, že odpověděli fantasticky."
McLaren původně zkoušel revoluční řešení výfuků přezdívané "chobotnice," které mělo mít z rozvodové skříně vyvedeny více než dvě vyústění (i pod podlahu). Whitmarsh však nevylučuje, že se tým nepokusí o jeho opětovné nasazení v pozdější části sezóny.
"O co jsem momentálně nyní požádal, stejně jako před deseti dny, je to, abychom zastavili práce na těchto věcech. Je na tom spousta zajímavých věcí, ale představuje to tak velkou změnu, že to je cvičení pro celé oddělení výzkumu a vývoje. Ptal jsem se, o čem ten program je, a řekl: 'Zapomeňte na to! Udělejme to jinak.' Ale jsem si jistý, že jakmile se budou moci trochu nadechnout, začnou na tom pracovat znovu."
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.