Lewis Hamilton pro britský Guardian uvádí, že loňský vítězný tým Red Bull považuje pouze za výrobce nápojů, a věří, že s McLarenem bude moci znovu získat titul.
Šéf Red Bullu Christian Horner nedávno ocenil kvality Hamiltona a přitom si do něj nepřímo rýpnul, že bude-li chtít vyhrát další titul, bude muset McLaren opustit. Britský pilot ale nevěří, že rakouská stáj bude dominovat Formuli 1.
"Jsem si 100% jistý, že McLaren ani Ferrari to nedovolí. [Red Bull] zde není tak dlouho, jako naše týmy. Naše týmy mají status, který si rádi podrží. Po mnoho let byl McLaren s Ferrari na čele a nyní se objevil tým, který nás z čela odsunul. Jsem si ale opravdu jistý, že každý tým udělá absolutně vše, co bude v jeho moci, aby zůstal na špici.
Red Bull není výrobcem [automobilů], jsou výrobcem nápojů. Je to výrobce nápojů versus historie McLarenu/Ferrari. Nevím, jaké mají plány. Náš tým se chce za krátkou dobu stát větším výrobce automobilů, podobně jako Ferrari. Jedná se o čistě závodní tým," uvádí Hamilton.
Ačkoliv jeho šéf Martin Whitmarsh včera slíbil, že do Austrálie přivezou vylepšení, která zrychlí jejich monopost MP4-26 o více než vteřinu na kolo, Hamilton si uvědomuje, že na Red Bull z počátku sezóny mít nebudou.
"Red Bull vylepšil od minulého roku svou spolehlivost. Letos budou rychlí i spolehliví, stejně jako Ferrari. Nejobtížnější bude určitě porazit právě tyto dva týmy.
Sebevědomí Sebastiana [Vettela] jakožto šampiona pravděpodobně povyrostlo, protože již druhý rok po sobě měl zřejmě nejrychlejší auto. Zdá se, že má až legračně rychlé auto, stejně jako Fernando [Alonso].
Jsem si jistý, že Mark [Webber] bude konkurenceschopný stejně jako minulý rok. Určitě se po loňsku oklepe. Měl náročný rok, často jako na houpačce. Letos bude chtít být silným a konzistentnějším."
Během testování byl Hamilton stejně jako jeho kolega Jenson Button frustrovaný slabší formou McLarenu. Hlavu však drží vzhůru: "Jako atlet, jako soupeř - vždy musíte být optimistou. Nikdy se nevzdávám. Nesednu si zde a nebudu říkat, že máme po šampionátu, bla bla bla.
Jsem připravený, a když bude připravený i vůz, budu na čele a budu vyhrávat závody. Jen proto, že v současnosti nemá na vítězství, to neznamená, že se z něj nemůže stát vůz, který vyhraje šampionát. Uvidíme."
Na poslední velké ceny v Austrálii nemá nejpříjemnější vzpomínky. V roce 2009 zde pod nátlakem týmu lhal komisařům, loni jej zadržela policie kvůli protočení kol. Proto je překvapivé, když říká: "Nemám žádné smíšené pocity. Vracím se tam, aniž bych něčeho litoval. Mám několik zajímavých zážitků, které mi snad pomohou vyhnout se v budoucnosti dalším incidentům."
"Mám v plánu se vrátit, aniž bych musel navštívit kancelář komisařů či setkat se s policií. Cítím se však opravdu dobře. Jezdím tam rád, je to skvělý výlet. Jedná se o fantastické místo, a když přeje počasí, fantastický je i okruh.
Obecně jsem zde zažil dobré závody. V roce 2008 jsem vyhrál, o rok dříve jsem zde startoval poprvé, což bylo skvělé, a v roce 2009 jsem zde odjel dobrý závod. Propracoval jsem se zezadu s autem, které nebylo moc dobré. Loni jsem předvedl spoustu předjížděcích manévrů, ale z pohledu výsledků jsem se nedočkal toho, čeho bych měl," dodává pilot McLarenu.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.