Ač Toro Rosso přes zimu udělalo pokrok, není podle Jaimeho Alguersuariho realistické od nového vozu STR6 očekávat boj o pódia.
Někteří pozorovatelé označovali během předsezónních testů Toro Rosso za černého koně sezóny, který by mohl zasahovat do pořadí na stupních vítězů.
"Ano, slyšel jsem o tom," říká Alguersuari novinářům z domácího listu El Mundo. "Tohle je první Toro Rosso plně vyvinuté týmem, bez spoléhání se na Red Bull, protože na loňském voze byly některé věci společné s tím předchozím."
Pravdou je, že jezdí dobře, podle mě lépe než loni. Stále však neznáme skutečný potenciál. Zdá se být rychlý, ale do Austrálie nebudeme vědět, jak přesně na tom jsme."
Na dotaz, zda budou mít pódiové umístění v Melbourne na dosah, pilot Toro Rosso odpovídá: "Byl by to náš sen, reálně však s Ferrari, Red Bullem, Mercedesem či McLarenem bojovat nebudeme. Nemůžeme s nimi soupeřit v rozpočtu ani po jiných stránkách. Protivníky, které potřebujeme překonat, jsou Force India, Sauber, možná Williams. S tím bychom byli spokojeni."
A jak je na tom Alguersuari ve srovnání se svým kolegou - Sébastienem Buemim? "Myslím, že mám navrch. Má velký talent a dokáže zajet rychlejší kola, záleží však na spoustě dalších věcí: vytrvalosti, vyspělosti, duševní síle, rytmu.. celkově si myslím, že jsem před ním."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.