Je za námi poslední předsezónní test, který byl z neklidného Bahrajnu narychlo přesunut do Barcelony. Souhrnně se dnes podíváme na výsledky z pohledu pilotů, příště se zaměříme statistiku z pohledu týmů i souhrn všech předsezónních testů.
Absolutně nejrychlejší čas zajel v Barceloně v pátek Michael Schumacher s vylepšeným Mercedesem - 1:21,268 min. Některá média chybně uvádějí o něco rychlejší čas - tento byl však německému rekordmanovi škrtnut, protože vynechal poslední šikanu.
Že je na tom velmi dobře i Ferrari, to potvrzuje druhým nejrychlejším časem Fernando Alonso. Na Mercedes mu včera scházelo 0,346 sec. Ve čtvrtek se blýsknul velmi dobrým časem i mexický nováček Sergio Pérez, jenž za letošním nejrychlejším barcelonským časem zaostal o půl vteřiny.
Dobrou formu Mercedesu dokládá čtvrtou příčkou včera třetí nejrychlejší Nico Rosberg. Hned za ním je v tabulce Sebastian Vettel - nicméně dle časů z delších stintů je patrné, že má rychlejší vůz než Mercedes. V Austrálii bude na špici patřit nejspíše Red Bull společně s Ferrari.
Nejvíce si katalánského okruhu užil Jerome D'Ambrosio, který jako jediný nastoupil po všechny čtyři dny. Jeho kolega z Virginu - Timo Glock - se zotavoval po operaci slepého střeva. Belgičan si na konto připsal celkem 263 okruhů, což představuje vzdálenost 1224 km. Nejblíže se mu přiblížil Felipe Massa, který ujel o 140 km méně.
Pouze jeden den v Barceloně jezdili noví testovací piloti Lotusu - Luiz Razia s Davidem Valsecchim, stejně jako rezervní pilot Force Indie - Nico Hülkenberg. Kvůli nespolehlivosti svých vozů toho moc nenatestovali Pastor Maldonado, jehož Williams trápil KERS a musel se v ostatních dnech obejít bez něj, a Lewis Hamilton, jehož monopost MP4-26 se zatím potýká nejen s vysokou nespolehlivostí, ale i s nedostatečnou rychlostí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.