Je za námi poslední předsezónní test, který byl z neklidného Bahrajnu narychlo přesunut do Barcelony. Souhrnně se dnes podíváme na výsledky z pohledu pilotů, příště se zaměříme statistiku z pohledu týmů i souhrn všech předsezónních testů.
Absolutně nejrychlejší čas zajel v Barceloně v pátek Michael Schumacher s vylepšeným Mercedesem - 1:21,268 min. Některá média chybně uvádějí o něco rychlejší čas - tento byl však německému rekordmanovi škrtnut, protože vynechal poslední šikanu.
Že je na tom velmi dobře i Ferrari, to potvrzuje druhým nejrychlejším časem Fernando Alonso. Na Mercedes mu včera scházelo 0,346 sec. Ve čtvrtek se blýsknul velmi dobrým časem i mexický nováček Sergio Pérez, jenž za letošním nejrychlejším barcelonským časem zaostal o půl vteřiny.
Dobrou formu Mercedesu dokládá čtvrtou příčkou včera třetí nejrychlejší Nico Rosberg. Hned za ním je v tabulce Sebastian Vettel - nicméně dle časů z delších stintů je patrné, že má rychlejší vůz než Mercedes. V Austrálii bude na špici patřit nejspíše Red Bull společně s Ferrari.
Nejvíce si katalánského okruhu užil Jerome D'Ambrosio, který jako jediný nastoupil po všechny čtyři dny. Jeho kolega z Virginu - Timo Glock - se zotavoval po operaci slepého střeva. Belgičan si na konto připsal celkem 263 okruhů, což představuje vzdálenost 1224 km. Nejblíže se mu přiblížil Felipe Massa, který ujel o 140 km méně.
Pouze jeden den v Barceloně jezdili noví testovací piloti Lotusu - Luiz Razia s Davidem Valsecchim, stejně jako rezervní pilot Force Indie - Nico Hülkenberg. Kvůli nespolehlivosti svých vozů toho moc nenatestovali Pastor Maldonado, jehož Williams trápil KERS a musel se v ostatních dnech obejít bez něj, a Lewis Hamilton, jehož monopost MP4-26 se zatím potýká nejen s vysokou nespolehlivostí, ale i s nedostatečnou rychlostí.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.