Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uvedl, že je příliš brzy na to, aby byl jeho tým přes problémy předčasně vyškrtnut z bojů o titul.
"Jednoduše je příliš brzy na to něco definitivního říkat o MP4-26 nebo o kterémkoliv jiném letošním voze," cituje Whitmarshe oficiální web Formule 1.
"Časy bez čísel - odborníci se odvázali ve svých pokusech při extrapolaci časů z testů, aby předpovídali výsledky závodů, já se k jejich číslům nyní nepřidám. Bude stačit, když řeknu, že jsme měli během testování několik problémů se spolehlivostí, ale věříme si, že se nyní věci budou ubírat správným směrem," uvádí šéf McLarenu.
K testovacímu programu svého týmu řekl: "Realitou je, že každé rozhodnutí, které v F1 učiníte ohledně budování a provozu monopostu, má svůj význam z hlediska vyvážení a kalkulování rizika.
V případě MP4-26 jsou jedním z nejdůležitějších výkonnostních faktorů, kterým v roce 2011 čelí všechny týmy, pneumatiky Pirelli - proměnná, kterou jsme ve Valencii s využitím loňského vozu chtěli lépe vyhodnotit izolovaně, na platformě, kterou jsme již znali a rozuměli jí.
Hamilton při letošních testech ve Valencii
Ve skutečnosti se první test prokázal extrémně užitečný, poskytl nám širokou škálu dat, která od té doby pokaždé analyzujeme. Když tedy uznávám, že představení MP4-26 bylo ovlivněno několika problémy se spolehlivostí, stále si stojíme za naším rozhodnutím odložit jeho nasazení o test později.
Vzhledem k tomu, že jsme se rozhodli během čtvrtku při posledním testování v Barceloně odpočívat, jsme efektivně rozšířili své pracovní období o jeden další den: jezdíme úterý-středa-pátek-sobota.
Pozdní dodávky nových komponentů jsou vždy kritické při nastoupení do prvního závodu. Cítili jsme, že úterý-středa-pátek-sobota je optimální cestou jak zajistit, že to budeme moci pracovní prostor co nejvíce rozšířit. Tento přístup jsme pečlivě promýšleli a věříme si, že bude užitečný."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.