Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uvedl, že je příliš brzy na to, aby byl jeho tým přes problémy předčasně vyškrtnut z bojů o titul.
"Jednoduše je příliš brzy na to něco definitivního říkat o MP4-26 nebo o kterémkoliv jiném letošním voze," cituje Whitmarshe oficiální web Formule 1.
"Časy bez čísel - odborníci se odvázali ve svých pokusech při extrapolaci časů z testů, aby předpovídali výsledky závodů, já se k jejich číslům nyní nepřidám. Bude stačit, když řeknu, že jsme měli během testování několik problémů se spolehlivostí, ale věříme si, že se nyní věci budou ubírat správným směrem," uvádí šéf McLarenu.
K testovacímu programu svého týmu řekl: "Realitou je, že každé rozhodnutí, které v F1 učiníte ohledně budování a provozu monopostu, má svůj význam z hlediska vyvážení a kalkulování rizika.
V případě MP4-26 jsou jedním z nejdůležitějších výkonnostních faktorů, kterým v roce 2011 čelí všechny týmy, pneumatiky Pirelli - proměnná, kterou jsme ve Valencii s využitím loňského vozu chtěli lépe vyhodnotit izolovaně, na platformě, kterou jsme již znali a rozuměli jí.
Hamilton při letošních testech ve Valencii
Ve skutečnosti se první test prokázal extrémně užitečný, poskytl nám širokou škálu dat, která od té doby pokaždé analyzujeme. Když tedy uznávám, že představení MP4-26 bylo ovlivněno několika problémy se spolehlivostí, stále si stojíme za naším rozhodnutím odložit jeho nasazení o test později.
Vzhledem k tomu, že jsme se rozhodli během čtvrtku při posledním testování v Barceloně odpočívat, jsme efektivně rozšířili své pracovní období o jeden další den: jezdíme úterý-středa-pátek-sobota.
Pozdní dodávky nových komponentů jsou vždy kritické při nastoupení do prvního závodu. Cítili jsme, že úterý-středa-pátek-sobota je optimální cestou jak zajistit, že to budeme moci pracovní prostor co nejvíce rozšířit. Tento přístup jsme pečlivě promýšleli a věříme si, že bude užitečný."
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.