Sledujte s námi třetí den testů v Barceloně, kam se týmy naposledy sjely k vyzkoušení závodních konfigurací svých monopostů před začátkem nové sezóny v australském Melbourne.
Jsme uprostřed posledního předsezónního testu. Na dráze objeví deset ze dvanácti týmů. Chybět bude McLaren, který si na čtvrtek naplánoval pauzu, a HRT, který nestíhá s novým vozem F111, jenž představí až zítra odpoledne ve 13 hod.
Piloti Narain Karthikeyan a nově jmenovaný Vitantonio Liuzzi nebudou mít dostatek příležitostí se s ním sžít. Hispania je na tom však o něco lépe než minulý rok, kdy s monopostem vyrobeným Dallarou poprvé vyjela až během prvního volného tréninku před Velkou cenou Bahrajnu.
U Lotusu dopoledne bude jezdit Jarno Trulli, odpoledne ho vystřídá Heikki Kovalainen. Změnu po obědě chystají také u Renaultu.
Finální výsledky třetího dne testů v Barceloně II.
Fotografie z Barcelony si můžete prohlédnout zde.
Aktuální události:
17:00 Je tu konec třetího dne testů v Barceloně. Dnešní nejrychlejší čas patří Sergiu Pérezovi.
16:54 Toro Rosso nejspíše přikládá zastávkám v boxech velkou váhu, znovu totiž budou stavět.
16:52 Problém, který způsobil, že Pérez na dvě minuty přerušil testování, nebyl příliš závažný, Pérez je zpět na trati.
16:51 Felipe Massa už má za sebou 127 kol, tedy skoro dvakrát závodní vzdálenost.
16:50 Do konce zbývá 10 minut, Toro Rosso má stále na programu pit stopy.
16:46 Krátce po znovuotevření boxové uličky byly znovu vyvěšeny červené vlajky, ale Pérezův vůz byl z konce boxové uličky rychle odklizen.
16:41 Pokračujeme.
16:39 Jízdy by měly být brzy obnoveny, Barrichellův vůz je již naložen na odtahovém voze.
16:34 Rubens Barrichello způsobil vyvěšení červených vlajek.
16:29 Není žádným překvapením, že Alguersuari stojí u svých mechaniků v boxech.
16:28 Alguersuari odjel už 96 kol.
16:21 Zastávky u Toro Rosso od boxové zídky se zájmem sleduje Paul Hembery od Pirelli.
16:19 Toro Rosso již poněkolikáté nacvičuje pit stopy.
16:15 Webber zastavil v boxech.
16:14 Vůz Renaultu zmizel v boxech, prý zněl trochu divně.
16:09 D'Ambrosio už ujel 71 kol, oproti dopoledni je velice aktivní.
16:04 Sutilova jízda asi konečně skončila, na trati byl opravdu dlouho.
16:03 Aktuální pořadí
15:58 Po problémech se systémem KERS se na trať vrací Pérez, ale je jasné, že plánovanou závodní simulaci již nestihne.
15:57 Vzdálenost mezi vozy Webbera a Alguersuariho je nyní minimální, jedou těsně za sebou.
15:54 Toro Rosso znovu nacvičuje pit stopy.
15:52 D'Ambrosio se po 26 kolech vrátil do boxů.
15:49 D'Ambrosio pokračuje v dlouhém stintu, Sutil po 38 kolech zajel do garáže.
15:46 Kovalainen zajel čas 1:24,291 min., je sedmý.
15:45 Spolehlivost vozu 150° Italia se zdá být velká, během těchto testů pokaždé ujeli minimálně 100 kol.
15:41 Massa dosáhl hranice 100 odjetých kol.
15:35 Sutilův dlouhý stint stále trvá.
15:34 Webber se po patnácti kolech vrací do boxů.
15:33 Kovalainen se i nadále zlepšuje.
15:30 Massa už ujel 93 kol.
15:22 Sutil už jede 20 kol v kuse, během svého stintu už ale dvakrát navštívil své mechaniky kvůli výměně pneumatik.
15:21 I přes přetrvávající problémy s chladičem zajel Kovalainen čas 1:25,779 min, už je devátý.
15:20 Massa zajel ke svým mechanikům.
15:19 Finův první čas má hodnotu 1:26,775 min, je desátý.
15:18 Kovalainen už je na trati.
15:17 Mike Gascoyne objasnil situaci okolo problémů s Lotusem T128. Chladič se při přepravě do Barcelony poškodil a proto z něj vytéká voda, což se povedlo alespoň trochu opravit, nový chladič dorazí do Španělska dnes večer.
15:14 Webber jede své čtvrté kolo tohoto stintu, s každým kolem se jeho čas zlepšuje.
15:09 Lotus má problémy s převodovkou, usilovně pracují na uvedení vozu do provozuschopného stavu. Zatím dnes odjeli jen 6 kol.
15:07 Mark Webber je zpět na trati.
15:06 Vypadá to, že většina týmů se hodlá během zbývajících necelých dvou hodin zaměřit na dlouhé stinty.
15:01 Aktuální pořadí
14:59 Svůj devítikolový stint právě dokončil Felipe Massa.
14:55 Pérezova simulace závodu byla možná přerušena kvůli problémům s KERSem.
14:53 Na trati je i Rubens Barrichello, jediným pilotem, který ještě odpoledne nevyjel na trať, tak zůstává Jarno Trulli.
14:52 Schumacher zajel své dnešní nejlepší kolo, 1:22,981 min, hned poté se vrátil k mechanikům Mercedesu.
14:47 Sutil je zpět na trati, vypadá to, že má stejný program, jako včera Di Resta, tedy dlouhé stinty.
14:45 Na deváté místo se posunul Heidfeld s časem 1:26,017 min.
14:44 Sutil dokončil 14 kolový stint.
Zastávka u Toro Rosso
14:42 Po krátké době je Webber zpět v boxech, mechanici jeho vůz zatlačili do garáže.
14:40 D'Ambrosio si zlepšil čas o 2 vteřiny.
14:39 Poprvé během odpoledne vyjel na trať Webber.
14:37 Pérez je v boxech, simulace závodu se tedy prozatím nekoná.
14:34 Schumacher poskočil na páté místo, zajel čas 1:23,519 min.
14:31 Žádné překvapení v boxech Toro Rosso, je tu další zastávka.
14:29 A je tu další zastávka v boxech pro Alguersuariho.
14:28 Po dvou kolech zajel zpět do boxů Nick Heidfeld.
14:26 Toro Rosso se věnuje své oblíbené činnosti, nacvičují zastávky v boxech.
14:23 Schumacher se po dvou kolech vrací do boxů.
14:22 Poprvé za celý den vyjíždí na trať Heidfeld v Renaultu.
14:20 1:28,801 min, to je první odpolední čas Michaela Schumachera.
14:17 Na trati už je i Felipe Massa.
14:16 Přidává se i Adrian Sutil.
14:14 Schumacher rozbil ticho na trati, jeho Mercedes míří ven z garáže.
14:10 D'Ambrosiův vůz MVR-02 zmizel v boxech, trať je prázdná.
14:08 Belgičanovy časy se stále zlepšují, zůstává ale devátý.
14:07 Druhý D'Ambrosiův čas má hodnotu 1:29,694 min.
14:06 D'Ambrosio zajel první odpolední čas, 1:30,063 min., Pérez už je zpět na trati.
14:03 Pérez zajel pouze instalační kolo a je zpět v boxech, D'Ambrosio zůstává na trati.
14:02 Ze své garáže už vyjel i Sergio Pérez.
14:01 Na trať hned vyjel D'Ambrosio, který ráno kvůli problémům s autem odjel jen 14 kol.
14:00 Po hodinové přestávce znovu začínáme.
13:00 Začíná oficiální hodinová přestávka, dopolední pořadí:
12:57 Pět minut před obědem zůstal stát Williams v zatáčce č. 4 kvůli "drobnému problému." Určitě se nejednalo o KERS, protože dnes jezdí bez něj.
12:55 Trénink pozastaven.
12:50 Massa ukrajuje další setiny ze svého času - 1:22,092 min.
12:45 Čtvrthodinu před přestávkou máme venku Webbera se Schumachrem.
12:38 Barrichello zrychlil při simulaci kvalifikace - 1:22,637, zůstává ale čtvrtý těsně za Red Bullem.
12:34 Alguersuari v boxové uličce nacvičuje rozjezdy. Možná zkouší mapování plynu či simulaci předstartovních procedur.
12:32 A Pérez vytahuje další skvělý čas - 1:21,761 min - nejrychlejší letošní čas v Barceloně.
12:31 Massa přeskakuje Red Bull - 1:22,092 min.
12:27 Zlepšuje se Barrichello - 1:23,439 min, čtvrtý čas.
12:25 Teplo garáže opouští Webber, první kolo - 1:22,835 min.
12:18 Petrov si dává jedno kolo za druhým, dohání deficit z rána - 1:24,305 min.
12:14 Překvapení - Pérez se posouvá před Ferrari i Red Bull - 1:22,042 min. Bez toho, aniž by si krátil cestu šikanou, ale na výpary. Ihned poté zamířil do boxů.
12:13 Tribuny dnes zejí prázdnotou. Na hlavní tribuně jsou vidět dva velké transparenty fanoušků Jaimeho Alguersuariho.
12:10 Massa (1:25,094) se prohání s Alguersuarim (1:26,545).
12:05 Posledních 55 min před obědovou přestávkou. Pérez - 1:23,140 min.
12:02 Aktuální pořadí
11:57 Doktor Renaultu Riccardo Ceccarelli se zmínil o tom, jak se vede Kubicovi. Polák pokračuje v rehabilitaci v nemocnici Santa Corona v Itálii a chce se vrátit ještě letos, Ceccarelli však říká: "Je nemožné říci, kdy. Máme ale 2 pozitiva: práci odvedenou doktory a Robertovu sílu." Nejvážnějším problémem je zranění paže, která byla téměř oddělená od těla. "Jsme velmi, velmi spokojeni s operací. Robert hýbe prsty i zápěstím. To je pozitivní, nedokážeme však předvídat [návrat]."
11:54 Na trati máme 4 vozy: Red Bull, Williams, Mercedes a Sauber. První jmenovaný zatím nejrychlejší.
11:50 Pérez jde na třetí místo - 1:23,529 min.
11:45 Renault po půlhodinové pauze na dráze - 1:28,108 min. Petrov ujel teprve sedm kol, dnes si příliš neužije - po obědě předává vůz Heidfeldovi.
11:40 Webber o pěti kolech zajíždí do garáže: Časy: 1:22,466; 1:23,264; 1:23,586; 1:23,865 a 1:23,446 min. Průměr: 1:23,325 min.
11:35 Massa v boxech. Časy: 1:30,684; 1:22,840; 1:24,093; 1:24,211, 1:23,863 a 1:24,492 min. Průměr: 1:25,031 min.
11:34 Webber střídá Massu na čele - 1:22,466 min.
11:31 Přidává se Webber.
11:26 Felipe vylepšuje svůj dnešní rekord - 1:22,840. Stint zahájil pomalým kolem: 1:30,684 min.
11:23 Vyjíždí opět Massa.
11:21 Na trati zůstal jen Barrichello.
11:19 Schumacher ujel 10 kol v řadě. Časy: 1:25,779; 1:26,040; 1:26,228; 1:26,571; 1:26,412; 1:26,906; 1:26,945; 1:27,096; 1:27,623 a 1:28,259 min. Průměr: 1:26,786 min.
11:15 Webber jel stejně dlouhý stint jako Massa. Průměrně o půl vteřiny rychlejší. Časy: 1:23,716; 1:23,737; 1:24,178; 1:24,928 a 1:25,315 min. Průměr: 1:24,375 min.
11:13 Massa v boxech. Časy: 1:27,760; 1:23,269; 1:24,209; 1:24,385 a 1:24,673 min. Průměr: 1:24,859 min.
11:11 Krouží Massa, Webber, Schumacher, Barrichello.
11:06 HRT se chlubí novým sponzorem - společností Panda Security zabývající se IT bezpečností (cloud security). Španělé hodlají prezentovat svůj nový vůz F111 zítra ve 13 hod, kdy v Barceloně začíná obědová přestávka.
11:04 Schumacher stoupá pořadím na pátou příčku - 1:25,779 min.
11:01 Aktuální pořadí
10:55 Oba vozy po jednom kole v boxech. Massa byl v tomto přímém souboji o 129 tisícin rychlejší.
10:53 Ferrari kontruje - 1:22,991 min = průběžné 1. místo.
10:51 Další zlepšení Red Bullu - 1:23,120 v prvním kole.
10:37 Webber dokončil stint čítající osm kol. Průměr: 1:25,0 min.
10:36 Alguersuari - 1:24,779 min.
10:34 Toro Rosso druhé - 1:25,189. Barrichello čtvrtý - 1:26,018 min.
10:31 Teplota trati: 24,4 °C. Pirelli začíná mít radost. Včera se piloti sešli s Charlie Whitingem, kterému sdělili své obavy pramenící z vysoké degradace nových pneumatik (viz tento článek). Přitom však ještě neměli možnost na nich jezdit za vyšších teplot.
10:29 U Lotusu řeší problém s převodovkou Red Bullu. "Momentálně prošetřujeme vysoký tlak převodovky, novou jsme nasadili včera večer. Vypadá to, že ji budeme muset vyměnit," vysvětluje Mike Gascoyne.
10:24 A Red Bull jde do čela - 1:24,036 min. Na to jsme už zvyklí.
10:24 Massu na dráze střídá Webber, Sutil setrvává.
10:21 Drobné zlepšení Force Indie - 1:26,644 min.
10:19 Massa na cílové rovince nezrychluje, provádí aerodynamický test při konstantní rychlosti,čemuž odpovídá čas 1:39,494 min.
10:15 Po přerušení opouští jako první garáž Massa, po něm Sutil.
10:12 Trať je stále prázdná.
10:10 Force India dnes na vůz nasadila aerodynamická vylepšení, která nasadí do závodu v Austrálii.
10:07 Pokračujeme.
10:04 Renault toho dopoledne moc neujel. Tým to vysvětluje: "Problém s KERSem nás ráno zdržel. Vitalij by měl být brzy zpět na trati. Plánujeme pokračovat v dlouhých jízdách."
10:01 Virgin stojí na cílové rovince. Přerušení by nemělo trvat dlouho, do boxů je to blízko.
10:00 Aktuální pořadí:
9:59 Červené vlajky.
9:57 Ferrari šplhá na třetí příčku - 1:26,367 min.
9:55 Do čela se vyšvihl Pérez - 1:26,012 min.
9:53 Massa své první letmé kolo zvládá za 1:26,938. Webber - 1:31,978 min.
9:51 První Webberův čas - 1:32,403 min. Zatím je na čele Alguersuari.
9:49 Virgin v boxech, objevují se Webber s Pérezem.
9:46 Krouží stále jen D'Ambrosio. Čekáme na letmá kola Red Bullu, Renaultu a Ferrari.
Mercedes testuje v Barceloně nové díly - ve spodní části obrázku nové směrem dopředu prohnutější bočnice. Další novinky by se na voze měly objevit zítra.
9:41 Po chvilce větší aktivity většina zajíždí do boxů, zůstává kroužit pouze Virgin.
9:40 D'Ambrosio - 1:30,246 min.
9:37 Sutil se zlepšuje - 1:26,678; Trulli také - 1:34,485 min - ale je o dost pomalejší než zbytek.
9:35 Trulli - 1:35,619; Sutil - 1:28,481; Schumacher - 1:27,163 min.
9:32 Pérezův první zápis - 1:27,626 min. Vyjíždí Schumacher a Sutil.
9:30 Přidává se Trulli s Pérezem, zatímco se Alguersuari i Barrichello dále zlepšují.
9:27 Alguersuari - 1:26,271; Barrichello - 1:28,736 min.
9:25 Barrichellův první čas - 1:31,373; Alguersuari - 1:29,202 min. U Toro Rosso panuje před sezónou velmi optimistická nálada.
9:23 Barrichello vyjíždí z boxů následován Alguersuarim.
9:20 Dráha stále prázdná.
9:15 V Barceloně se hovoří o různých variantách výfukového potrubí a využívání horkých plynů. Sam Michael z Williamsu řekl, že si v CFD vyzkoušeli různé kombinace a jako nejefektivnější jim vyšla ta, se níž přišel Red Bull.
9:11 Všichni včetně Massy a Schumachera mají instalační proceduru za sebou, zavládlo ticho.
9:08 Klasickou ranní instalační proceduru podstupují také Pérez, Webber a Petrov.
9:03 Teplota vzduchu: 7,8 °C; asfalt: 16,1 °C. Dnes budou možná poslední ideální podmínky pro testování, na zítřek totiž předpověď hlásí odpoledne přeháňky a na sobotu průtrž mračen.
9:02 Následují jej Virgin, Force India a Toro Rosso.
9:00 Začíná třetí den testů v Barceloně. Trulli ihned vyráží na trať k instalačnímu kolu.
8:55 Nejlepší čas zde letos dosáhl zatím Sebastian Vettel - 1:21,865 min. Loni byl nejrychlejší Lewis Hamilton - 1:20,472 min. Vozy jsou díky novým pravidlům a zejména kvůli zákazu dvojitých difuzorů o něco pomalejší. Dle odborníků by ale tento deficit mohli dohnat někdy v polovině sezóny.
8:50 V Barceloně panuje slunečné počasí, obloha bez mraků.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.