Šéf McLarenu Martin Whitmarsh brání nového dodavatele pneumatik - Pirelli podle něj udělalo to, co po něm týmy vyžadovaly. Piloty vybízí, aby přemýšleli, než si začnou stěžovat.
Pirelli mělo dle požadavku Asociace týmů Formule 1 (FOTA) svým obutím přispět k většímu počtu zastávek během závodů. Jakmile se však rozběhlo předsezónní testování, společnost se stala obětí velké kritiky kvůli vysoké degradaci svých pneumatik.
"Stěžujeme si na vysoké opotřebení, nikdo však nehovoří o dobré přilnavosti pneumatik, když jsou čerstvé," řekl Whitmarsh pro časopis Motor-Sport. "Piloti a týmy by si možná měli dávat větší pozor na svá vyjádření."
Předseda FOTA dále uvedl, že Pirelli udělalo přesně to, co po nich bylo požadováno: "Je jednoduché nasednout do auta a stěžovat si. Chtěli jsme však více zastávek a auta, které budou v různých fázích závodů bojovat se svými pneumatikami, což je součástí podívané. Z mé pozice ve FOTA. Během několika posledních let jsem slýchával o tom, aby vznikl větší tlak na pneumatiky s větším rizikem."
"Nyní veřejně kritizujeme degradaci těchto pneumatik. Práce dodavatele pneumatik je nevděčná, protože vyšší opotřebení je rysem, který jsme požadovali, abychom přispěli k lepší show," potvrzuje Whitmarsh nedávné prohlášení (viz zde) sportovního ředitele Pirelli.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.