Šéf McLarenu Martin Whitmarsh brání nového dodavatele pneumatik - Pirelli podle něj udělalo to, co po něm týmy vyžadovaly. Piloty vybízí, aby přemýšleli, než si začnou stěžovat.
Pirelli mělo dle požadavku Asociace týmů Formule 1 (FOTA) svým obutím přispět k většímu počtu zastávek během závodů. Jakmile se však rozběhlo předsezónní testování, společnost se stala obětí velké kritiky kvůli vysoké degradaci svých pneumatik.
"Stěžujeme si na vysoké opotřebení, nikdo však nehovoří o dobré přilnavosti pneumatik, když jsou čerstvé," řekl Whitmarsh pro časopis Motor-Sport. "Piloti a týmy by si možná měli dávat větší pozor na svá vyjádření."
Předseda FOTA dále uvedl, že Pirelli udělalo přesně to, co po nich bylo požadováno: "Je jednoduché nasednout do auta a stěžovat si. Chtěli jsme však více zastávek a auta, které budou v různých fázích závodů bojovat se svými pneumatikami, což je součástí podívané. Z mé pozice ve FOTA. Během několika posledních let jsem slýchával o tom, aby vznikl větší tlak na pneumatiky s větším rizikem."
"Nyní veřejně kritizujeme degradaci těchto pneumatik. Práce dodavatele pneumatik je nevděčná, protože vyšší opotřebení je rysem, který jsme požadovali, abychom přispěli k lepší show," potvrzuje Whitmarsh nedávné prohlášení (viz zde) sportovního ředitele Pirelli.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.