Heikki Kovalainen uvedl, že Lotus navzdory svému rozhodnutí nenasadit v letošní sezóně systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS) musí být připraven patřičně zareagovat, pokud se ve vozech rivalů prokáže být velmi silnou zbraní.
Již dříve během roku jsme informovali o tom, že Lotus KERS letos nehodlá nasadit: své zdroje se rozhodl soustředit na rozvoj jiných oblastí vozu a s komplexním a na zavedení náročným systémem nechce ve své druhé sezóně ztrácet čas.
Kovalainen s tímto rozhodnutím souhlasí - pokud by měl ale na své rivaly v průběhu sezóny ztrácet pouze kvůli KERSu, měl by tým své rozhodnutí přehodnotit.
"Pokud to bude od začátku sezóny jasné, pak bychom na to měli rychle zareagovat. Myslím, že musíme být pozorní a všímat si, jak na tom jsme.
Rozhodli jsme se věnovat více zdrojů aerodynamice vozu, spíše než KERSu. Jakožto pilot jsem KERSu samozřejmě příznivě nakloněný, raději bych ho měl ve voze, protože během závodních situací je velmi důležitým - činí možná kolem 0,3 sec na kolo čistého času. Tým však rozhodl, že bude důležitější se zaměřit na aerodynamiku a KERSu se věnovat později," popisuje Kovalainen.
"Měl by to být docela dobrý systém, protože Renault ho měl již před pár lety a zřejmě ho dále rozvinuli," nezakrývá svou touhu po KERSu ve svém voze pilot Lotusu.
Ředitel Lotusu Keith Saunt však během prezentace nového vozu poznamenal, že tento systém pro ně představuje zatím spíše více nevýhod než přínosů: "Kdyby nám pomohl dostat se z osmé pozice na šestou, pak bychom ho měli. Když však uvážíte jeho hmotnost a další inženýrské výzvy, pak si myslím, že to je dobré rozhodnutí, začít bez něj."
Jaké má letos Kovalainen cíle? "Mým osobním cílem pro letošní rok je zisk bodů, kdykoliv k tomu bude příležitost. Musíme být uprostřed pole a někdy při zvláštních příležitostech postoupit mezi nejlepších 10 v kvalifikaci, během nějakých šílených závodů. Měli bychom dojíždět závody ve stejném kole jako vítěz - a ne dva či tři kola po něm."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.