Heikki Kovalainen uvedl, že Lotus navzdory svému rozhodnutí nenasadit v letošní sezóně systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS) musí být připraven patřičně zareagovat, pokud se ve vozech rivalů prokáže být velmi silnou zbraní.
Již dříve během roku jsme informovali o tom, že Lotus KERS letos nehodlá nasadit: své zdroje se rozhodl soustředit na rozvoj jiných oblastí vozu a s komplexním a na zavedení náročným systémem nechce ve své druhé sezóně ztrácet čas.
Kovalainen s tímto rozhodnutím souhlasí - pokud by měl ale na své rivaly v průběhu sezóny ztrácet pouze kvůli KERSu, měl by tým své rozhodnutí přehodnotit.
"Pokud to bude od začátku sezóny jasné, pak bychom na to měli rychle zareagovat. Myslím, že musíme být pozorní a všímat si, jak na tom jsme.
Rozhodli jsme se věnovat více zdrojů aerodynamice vozu, spíše než KERSu. Jakožto pilot jsem KERSu samozřejmě příznivě nakloněný, raději bych ho měl ve voze, protože během závodních situací je velmi důležitým - činí možná kolem 0,3 sec na kolo čistého času. Tým však rozhodl, že bude důležitější se zaměřit na aerodynamiku a KERSu se věnovat později," popisuje Kovalainen.
"Měl by to být docela dobrý systém, protože Renault ho měl již před pár lety a zřejmě ho dále rozvinuli," nezakrývá svou touhu po KERSu ve svém voze pilot Lotusu.
Ředitel Lotusu Keith Saunt však během prezentace nového vozu poznamenal, že tento systém pro ně představuje zatím spíše více nevýhod než přínosů: "Kdyby nám pomohl dostat se z osmé pozice na šestou, pak bychom ho měli. Když však uvážíte jeho hmotnost a další inženýrské výzvy, pak si myslím, že to je dobré rozhodnutí, začít bez něj."
Jaké má letos Kovalainen cíle? "Mým osobním cílem pro letošní rok je zisk bodů, kdykoliv k tomu bude příležitost. Musíme být uprostřed pole a někdy při zvláštních příležitostech postoupit mezi nejlepších 10 v kvalifikaci, během nějakých šílených závodů. Měli bychom dojíždět závody ve stejném kole jako vítěz - a ne dva či tři kola po něm."
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.