Heikki Kovalainen uvedl, že Lotus navzdory svému rozhodnutí nenasadit v letošní sezóně systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS) musí být připraven patřičně zareagovat, pokud se ve vozech rivalů prokáže být velmi silnou zbraní.
Již dříve během roku jsme informovali o tom, že Lotus KERS letos nehodlá nasadit: své zdroje se rozhodl soustředit na rozvoj jiných oblastí vozu a s komplexním a na zavedení náročným systémem nechce ve své druhé sezóně ztrácet čas.
Kovalainen s tímto rozhodnutím souhlasí - pokud by měl ale na své rivaly v průběhu sezóny ztrácet pouze kvůli KERSu, měl by tým své rozhodnutí přehodnotit.
"Pokud to bude od začátku sezóny jasné, pak bychom na to měli rychle zareagovat. Myslím, že musíme být pozorní a všímat si, jak na tom jsme.
Rozhodli jsme se věnovat více zdrojů aerodynamice vozu, spíše než KERSu. Jakožto pilot jsem KERSu samozřejmě příznivě nakloněný, raději bych ho měl ve voze, protože během závodních situací je velmi důležitým - činí možná kolem 0,3 sec na kolo čistého času. Tým však rozhodl, že bude důležitější se zaměřit na aerodynamiku a KERSu se věnovat později," popisuje Kovalainen.
"Měl by to být docela dobrý systém, protože Renault ho měl již před pár lety a zřejmě ho dále rozvinuli," nezakrývá svou touhu po KERSu ve svém voze pilot Lotusu.
Ředitel Lotusu Keith Saunt však během prezentace nového vozu poznamenal, že tento systém pro ně představuje zatím spíše více nevýhod než přínosů: "Kdyby nám pomohl dostat se z osmé pozice na šestou, pak bychom ho měli. Když však uvážíte jeho hmotnost a další inženýrské výzvy, pak si myslím, že to je dobré rozhodnutí, začít bez něj."
Jaké má letos Kovalainen cíle? "Mým osobním cílem pro letošní rok je zisk bodů, kdykoliv k tomu bude příležitost. Musíme být uprostřed pole a někdy při zvláštních příležitostech postoupit mezi nejlepších 10 v kvalifikaci, během nějakých šílených závodů. Měli bychom dojíždět závody ve stejném kole jako vítěz - a ne dva či tři kola po něm."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.