Williams v Grove představil nové zbarvení svého monopostu FW33. Modrá zůstala, přidalo se však více bílé s červeným a zlatým pruhem přes bočnice, což dává vzpomenout na historické období a tabákového sponzora Rothmans.
Odhalení nového zbarvení a technická prezentace proběhla živě na oficiálních stránkách týmu www.attwilliams.com. Williams letošní vůz FW33 představil již na počátku února během testů ve Valencii, jeho dosavadní barvy byly ale pouze přechodné. Williams během představení působil velmi sebevědomě, patrná byla i hrdost na jeho inovativní řešení zadní části.
Převládá opět modrá barva, více je bílé s červeným a zlatým pruhem přes bočnice. Hodně to připomíná historické zbarvení, kdy tým sponzoroval tabákový výrobce Rothmans. Co na to budou říkat v Kanadě?
Mista pro nové sponzory je na voze stále dostatek. Nejviditelnějším sponzorem je energetická společnost Petroleos de Venezuela (PDVSA), s níž uzavřel tým smlouvu již na počátku roku a které za své místo vděčí během prezentace přítomný Pastor Maldonado.
Ostatní sponzoři jsou patrní z dalších nápisů na voze: telekomunikační gigant AT&T, zpravodajský Thomson Reuters, módní společnost McGregor, investiční Ridge, švýcarský výrobce hodinek ORIS, logistický GAC, turisticky lákavá země Venezuela, Cosworth, Pirelli či zprostředkovatel krátkodobých zaměstnání - společnost Randstad.
V rozhovoru Sam Michael zmínil, že by příští rok mohli přejít z bateriového KERSu na setrvačníkový: "Williams Hybrid Power (WHP) vyvinul setrvačník a my jsme přemýšleli o setrvačníku pro tento vůz. Bylo to velmi těsné, žel jeho rozměry nás zastavily před jeho nasazením.
WHP pracuje na setrvačníku samozřejmě také v dalších průmyslových odvětvích, ale my jsme zcela neupustili od jeho nasazení do vozu v budoucnosti. Nebude to zřejmě v roce 2011, určitě jej však budeme znovu zvažovat pro rok 2012, kdy budeme vybírat mezi setrvačníkem a bateriemi."
Zákaz dvojitých difuzorů podle něj dal týmům možnost projevit svou kreativitu a podstoupit více rizika při navrhování nových vozů.
Williams testoval svou radikální převodovku, zavěšení i hnací poloosy na elektrickém dynamometru Toyoty, aby simuloval zátěž, kterou musí snést vozy F1 v Monze.
Srovnání s historickým zbarvením z let 1994 - 1997
Úspěchy v tomto období: 1994 - zisk Poháru konstruktérů 1995 - druhé místo v Poháru konstruktérů 1996 - Hill mistrem světa, zisk Poháru konstruktérů 1997 - Villeneuve mistrem světa, zisk Poháru konstruktérů
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.