Za volantem nového Williamsu FW33 byl v neděli Pastor Maldonado. Na okruhu Circuit de Catalunya odkroužil při cestě za čtvrtým nejrychlejším kolem 59 kol. Dopoledne tým přibrzdily problémy s vozem, zato odpoledne byl nováček týmu na trati velmi často.
„Ráno jsme na mokrém okruhu jezdili na pneumatikách Pirelli Intemediates. Během dopoledne jsme měli problém s alternátorem. To sice ovlivnilo celkový počet kol, ale s tím, kolik jsme toho odjezdili během odpoledne, jsme spokojeni,“ říká Sam Michael.
„Zatímco Pastor najížděl další kilometry s FW33, tak my jsme vyzkoušeli několik dalších systémů a nastavení. Podařilo se nám vyzkoušet i několik různých aerodynamických prvků na našem voze.“
K pozitivnímu hodnocení dne se připojil i Maldonado: „Celkově to byl dobrý den. Ráno jsme ztratili čas, když jsem se roztočil. Trať ještě byla mokrá a já hledal limity. Poté nás potkal ještě problém, který ale tým vyřešil. Odpoledne se nám dařilo zajíždět pravidelná kola, zatímco jsme vyzkoušeli na voze několik věcí.“
„Vše jde podle plánu a já jsem opravdu šťastný, když vidím, jak se auto ve srovnání s Jerezem zlepšilo.“ Maldonado zůstane v kokpitu i zítra, kdy předsezónní testy v Barceloně končí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.