Za volantem nového Williamsu FW33 byl v neděli Pastor Maldonado. Na okruhu Circuit de Catalunya odkroužil při cestě za čtvrtým nejrychlejším kolem 59 kol. Dopoledne tým přibrzdily problémy s vozem, zato odpoledne byl nováček týmu na trati velmi často.
„Ráno jsme na mokrém okruhu jezdili na pneumatikách Pirelli Intemediates. Během dopoledne jsme měli problém s alternátorem. To sice ovlivnilo celkový počet kol, ale s tím, kolik jsme toho odjezdili během odpoledne, jsme spokojeni,“ říká Sam Michael.
„Zatímco Pastor najížděl další kilometry s FW33, tak my jsme vyzkoušeli několik dalších systémů a nastavení. Podařilo se nám vyzkoušet i několik různých aerodynamických prvků na našem voze.“
K pozitivnímu hodnocení dne se připojil i Maldonado: „Celkově to byl dobrý den. Ráno jsme ztratili čas, když jsem se roztočil. Trať ještě byla mokrá a já hledal limity. Poté nás potkal ještě problém, který ale tým vyřešil. Odpoledne se nám dařilo zajíždět pravidelná kola, zatímco jsme vyzkoušeli na voze několik věcí.“
„Vše jde podle plánu a já jsem opravdu šťastný, když vidím, jak se auto ve srovnání s Jerezem zlepšilo.“ Maldonado zůstane v kokpitu i zítra, kdy předsezónní testy v Barceloně končí.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.