Heikki Kovalainen je nadšený z nového Lotusu T128. Není to ale jen výrazně lepší vůz, co Fina udržuje pozitivně naladěného. Kovalainen věří, že udělal dobře, když se rozhodl v osmadvaceti začínat od píky.
Finský závodník se po roce ježdění v Renaultu a dvou letech po boku Lewise Hamiltona v Mclarenu předloni rozhodl začít od nuly. Kývl na nabídku Tonyho Fernandese vstoupit do nově se rodícího týmu a spolu s Jarnem Trullim se stát jednou z postav, kolem které se Lotus bude formovat.
Lotus se loni umístil nejlépe ze tří nováčků a za rok se mu povedlo vybudovat silnou základnu fanoušků. Vstup do druhé sezóny týmu kalí skutečnost, že se nyní pře o název Lotus se skupinou Group Lotus, v jejímž čele stojí Dany Bahar. Kovalainen však věří, že udělal dobře, když z McLarenu odešel do nezavedené stáje.
„Jako tým jsme rozhodně udělali pokrok, to jsem očekával. Jsem přesvědčený víc než kdy jindy, že můj přestup do Lotusu bylo správné rozhodnutí,“ řekl Kovalainen finskému deníku Turun Sanomat.
Závodníkovu jistotu posiluje nadšení, které cítí z nového vozu T128. Za jeho volantem strávil tři a půl dne na testech ve Valencii a Jerezu a zatím ho hodnotí jako velmi slibný.
„Co se týče rychlosti, auto vypadá mnohem lépe než to loňské. Vyvážení je lepší a má víc přilnavosti, můžu na něj být při řázení tvrdší. Šasi je modernější. Motor, převodovka a hydraulika se kompletně vylepšily a jsou teď na úrovni vozu formule jedna,“ vyjmenoval Kovalainen.
Nejlepšího výsledku pro Lotus dosáhl Kovalainen ve Velké ceně Japonska, kde dojel dvanáctý. Nejvíce prostoru v televizním přenosu však získal týmu už o závod dřív. V Singapuru si na cílové rovince sám uhasil vznícené auto a vysloužil si přezdívku Fireman (Hasič).
Fin nepřemýšlí nad tím, jestli bude lotus bojovat pouze s ostatními nováčky na chvostu pole, nebo si troufne pohlížet i před sebe. Důležité jsou pro něj výsledky. „Neřeším, jestli budeme schopni držet krok s Toro Rossem, Force Indií nebo Sauberem. Můj osobní cíl je získat nějaké body v závodech, kde je to možné,“ uvedl jezdec, který letos v říjnu oslaví kulaté třicáté narozeniny.
„Když porovnám pocity v garáži a vývoj za ten jeden rok, je to jako noc a den. Mám z toho opravdu radost,“ uzavřel spokojeně.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.