Heikki Kovalainen je nadšený z nového Lotusu T128. Není to ale jen výrazně lepší vůz, co Fina udržuje pozitivně naladěného. Kovalainen věří, že udělal dobře, když se rozhodl v osmadvaceti začínat od píky.
Finský závodník se po roce ježdění v Renaultu a dvou letech po boku Lewise Hamiltona v Mclarenu předloni rozhodl začít od nuly. Kývl na nabídku Tonyho Fernandese vstoupit do nově se rodícího týmu a spolu s Jarnem Trullim se stát jednou z postav, kolem které se Lotus bude formovat.
Lotus se loni umístil nejlépe ze tří nováčků a za rok se mu povedlo vybudovat silnou základnu fanoušků. Vstup do druhé sezóny týmu kalí skutečnost, že se nyní pře o název Lotus se skupinou Group Lotus, v jejímž čele stojí Dany Bahar. Kovalainen však věří, že udělal dobře, když z McLarenu odešel do nezavedené stáje.
„Jako tým jsme rozhodně udělali pokrok, to jsem očekával. Jsem přesvědčený víc než kdy jindy, že můj přestup do Lotusu bylo správné rozhodnutí,“ řekl Kovalainen finskému deníku Turun Sanomat.
Závodníkovu jistotu posiluje nadšení, které cítí z nového vozu T128. Za jeho volantem strávil tři a půl dne na testech ve Valencii a Jerezu a zatím ho hodnotí jako velmi slibný.
„Co se týče rychlosti, auto vypadá mnohem lépe než to loňské. Vyvážení je lepší a má víc přilnavosti, můžu na něj být při řázení tvrdší. Šasi je modernější. Motor, převodovka a hydraulika se kompletně vylepšily a jsou teď na úrovni vozu formule jedna,“ vyjmenoval Kovalainen.
Nejlepšího výsledku pro Lotus dosáhl Kovalainen ve Velké ceně Japonska, kde dojel dvanáctý. Nejvíce prostoru v televizním přenosu však získal týmu už o závod dřív. V Singapuru si na cílové rovince sám uhasil vznícené auto a vysloužil si přezdívku Fireman (Hasič).
Fin nepřemýšlí nad tím, jestli bude lotus bojovat pouze s ostatními nováčky na chvostu pole, nebo si troufne pohlížet i před sebe. Důležité jsou pro něj výsledky. „Neřeším, jestli budeme schopni držet krok s Toro Rossem, Force Indií nebo Sauberem. Můj osobní cíl je získat nějaké body v závodech, kde je to možné,“ uvedl jezdec, který letos v říjnu oslaví kulaté třicáté narozeniny.
„Když porovnám pocity v garáži a vývoj za ten jeden rok, je to jako noc a den. Mám z toho opravdu radost,“ uzavřel spokojeně.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.