Heikki Kovalainen je nadšený z nového Lotusu T128. Není to ale jen výrazně lepší vůz, co Fina udržuje pozitivně naladěného. Kovalainen věří, že udělal dobře, když se rozhodl v osmadvaceti začínat od píky.
Finský závodník se po roce ježdění v Renaultu a dvou letech po boku Lewise Hamiltona v Mclarenu předloni rozhodl začít od nuly. Kývl na nabídku Tonyho Fernandese vstoupit do nově se rodícího týmu a spolu s Jarnem Trullim se stát jednou z postav, kolem které se Lotus bude formovat.
Lotus se loni umístil nejlépe ze tří nováčků a za rok se mu povedlo vybudovat silnou základnu fanoušků. Vstup do druhé sezóny týmu kalí skutečnost, že se nyní pře o název Lotus se skupinou Group Lotus, v jejímž čele stojí Dany Bahar. Kovalainen však věří, že udělal dobře, když z McLarenu odešel do nezavedené stáje.
„Jako tým jsme rozhodně udělali pokrok, to jsem očekával. Jsem přesvědčený víc než kdy jindy, že můj přestup do Lotusu bylo správné rozhodnutí,“ řekl Kovalainen finskému deníku Turun Sanomat.
Závodníkovu jistotu posiluje nadšení, které cítí z nového vozu T128. Za jeho volantem strávil tři a půl dne na testech ve Valencii a Jerezu a zatím ho hodnotí jako velmi slibný.
„Co se týče rychlosti, auto vypadá mnohem lépe než to loňské. Vyvážení je lepší a má víc přilnavosti, můžu na něj být při řázení tvrdší. Šasi je modernější. Motor, převodovka a hydraulika se kompletně vylepšily a jsou teď na úrovni vozu formule jedna,“ vyjmenoval Kovalainen.
Nejlepšího výsledku pro Lotus dosáhl Kovalainen ve Velké ceně Japonska, kde dojel dvanáctý. Nejvíce prostoru v televizním přenosu však získal týmu už o závod dřív. V Singapuru si na cílové rovince sám uhasil vznícené auto a vysloužil si přezdívku Fireman (Hasič).
Fin nepřemýšlí nad tím, jestli bude lotus bojovat pouze s ostatními nováčky na chvostu pole, nebo si troufne pohlížet i před sebe. Důležité jsou pro něj výsledky. „Neřeším, jestli budeme schopni držet krok s Toro Rossem, Force Indií nebo Sauberem. Můj osobní cíl je získat nějaké body v závodech, kde je to možné,“ uvedl jezdec, který letos v říjnu oslaví kulaté třicáté narozeniny.
„Když porovnám pocity v garáži a vývoj za ten jeden rok, je to jako noc a den. Mám z toho opravdu radost,“ uzavřel spokojeně.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.