Heikkiho Kovalainena neopouští dobrý pocit z nového vozu. Dnešek shrnul jako produktivní den plný práce na technologických novinkách, která přinesly změny v pravidlech na nadcházející sezónu.
Kovalainen převzal po dvou dnech předsezónního testování v Jerezu vůz od Jarna Trulliho. Přestože se den neobešel bez technickýh potíží, tým se s nimi dokázal vypořádat a Fin po tréninku působil nadšeně.
„Dnešek byl opravdu povzbudivý a já si řízení skutečně užíval. Mám pořád ten samý pocit jako ve Valencii – je to od základů dobré auto a hodně toho ještě ukáže,“ nešetřil entuziasmem Kovalainen.
Finský závodník odjel 61 kol a v samotném závěru překvapil osmým nejrychlejším časem dne, jen o 1,3 vteřiny pomalejším, než předvedl lídr dnešní tabulky Nick Heidfeld.
„Dnes jsme udělali pokrok, přestože jsme měli potíže s výfukem. I tak jsme dokázali splnit většinu programu. Kluci zapracovali na řešení problému a nakonec jsme zvládli hodně změn v nastavení, vyzkoušeli všechny směsi pneumatik a vyjeli s několika různými náklady paliva,“ vypočítal závodník ze Suomussalmi.
Lotus se dnes dopoledne soustředil především na práci s nastavitelným zadním křídlem, které mezi jezdci většinou vzbuzuje respekt, dokud ho nevyzkouší.
„Ráno jsme zkoušeli nastavitelné zadní křídlo v závodním režimu a i když jsem si myslel, že jeho ovládání možná bude dost komplikované, je to vlastně snadné. Jakmile si zvyknete na systém, je to dost jednoduché. Použil jsem ho v závodním i tréninkovém nastavení a do pozice se vracelo dobře, takže jsem neměl potíže při brždění. Jsem hodně spokojený s jeho fungováním,“ pochvaloval si Kovalainen.
Fin se bude z nového T128 těšit i zítra. Neděle je poslední den letos nebývale divácky oblíbených zimních testů ve španělském Jerezu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.