Heikkiho Kovalainena neopouští dobrý pocit z nového vozu. Dnešek shrnul jako produktivní den plný práce na technologických novinkách, která přinesly změny v pravidlech na nadcházející sezónu.
Kovalainen převzal po dvou dnech předsezónního testování v Jerezu vůz od Jarna Trulliho. Přestože se den neobešel bez technickýh potíží, tým se s nimi dokázal vypořádat a Fin po tréninku působil nadšeně.
„Dnešek byl opravdu povzbudivý a já si řízení skutečně užíval. Mám pořád ten samý pocit jako ve Valencii – je to od základů dobré auto a hodně toho ještě ukáže,“ nešetřil entuziasmem Kovalainen.
Finský závodník odjel 61 kol a v samotném závěru překvapil osmým nejrychlejším časem dne, jen o 1,3 vteřiny pomalejším, než předvedl lídr dnešní tabulky Nick Heidfeld.
„Dnes jsme udělali pokrok, přestože jsme měli potíže s výfukem. I tak jsme dokázali splnit většinu programu. Kluci zapracovali na řešení problému a nakonec jsme zvládli hodně změn v nastavení, vyzkoušeli všechny směsi pneumatik a vyjeli s několika různými náklady paliva,“ vypočítal závodník ze Suomussalmi.
Lotus se dnes dopoledne soustředil především na práci s nastavitelným zadním křídlem, které mezi jezdci většinou vzbuzuje respekt, dokud ho nevyzkouší.
„Ráno jsme zkoušeli nastavitelné zadní křídlo v závodním režimu a i když jsem si myslel, že jeho ovládání možná bude dost komplikované, je to vlastně snadné. Jakmile si zvyknete na systém, je to dost jednoduché. Použil jsem ho v závodním i tréninkovém nastavení a do pozice se vracelo dobře, takže jsem neměl potíže při brždění. Jsem hodně spokojený s jeho fungováním,“ pochvaloval si Kovalainen.
Fin se bude z nového T128 těšit i zítra. Neděle je poslední den letos nebývale divácky oblíbených zimních testů ve španělském Jerezu.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.