Jak Nick Heidfeld tak i Renault se po dnešním dni testů v Jerezu tvářili velmi spokojeně. Výkon Němce tým zaujal, jen připomeňme, že Nick zajel nejrychlejší čas a odkroužil 86 kol.
Heidfeld doufá, že se mu podaří svými výkony přesvědčit šéfy týmu, aby ho angažovali na místo zraněného Roberta Kubici. Na výkony "Quick Nicka", jak se Heidfeldovi přezdívalo, reagoval velmi pozitivně i šéf týmu Eric Boullier: "Dnes jsme dali šanci Nickovi, teď jeho jízdy vyhodnocujeme. S týmem spolupracoval dobře, jeho zpětná vazba byla také výtečná a přispěl ke zlepšení vozu. Dokázali jsme odjet 86 kol a zajeté časy byly povzbuzující. Je to také částečně práce Roberta a Vitalyho, kteří se na vývoji vozu také podíleli."
"Ten den jsem si opravdu užil. Byla velká zabava opět řídit vůz, i když jsem si na něj musel zvykat. Zažil jsem dobrý den bez větších potíží, všechny změny, které jsme na voze udělali nasměrovaly vývoj auta správným směrem. I když mluvit zde o zajetých časech by asi nemělo moc smysl, nikdy totiž nevíte, co testují ostatní. Můj první dojem z auta je dobrý, i když zde jsou pochopitelně oblasti, ve kterých by bylo zapotřebí vylepšit," popsal svůj den Nick.
Očekává se, že se za volant monopostu R31 zítra posadí Bruno Senna, jenže jeho šance na místo závodního pilota jsou už docela malé. Boulliere se totiž nechal slyšet, že by za volantem druhého vozu chtěl někoho, kdo má zkušenosti.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.