Jak Nick Heidfeld tak i Renault se po dnešním dni testů v Jerezu tvářili velmi spokojeně. Výkon Němce tým zaujal, jen připomeňme, že Nick zajel nejrychlejší čas a odkroužil 86 kol.
Heidfeld doufá, že se mu podaří svými výkony přesvědčit šéfy týmu, aby ho angažovali na místo zraněného Roberta Kubici. Na výkony "Quick Nicka", jak se Heidfeldovi přezdívalo, reagoval velmi pozitivně i šéf týmu Eric Boullier: "Dnes jsme dali šanci Nickovi, teď jeho jízdy vyhodnocujeme. S týmem spolupracoval dobře, jeho zpětná vazba byla také výtečná a přispěl ke zlepšení vozu. Dokázali jsme odjet 86 kol a zajeté časy byly povzbuzující. Je to také částečně práce Roberta a Vitalyho, kteří se na vývoji vozu také podíleli."
"Ten den jsem si opravdu užil. Byla velká zabava opět řídit vůz, i když jsem si na něj musel zvykat. Zažil jsem dobrý den bez větších potíží, všechny změny, které jsme na voze udělali nasměrovaly vývoj auta správným směrem. I když mluvit zde o zajetých časech by asi nemělo moc smysl, nikdy totiž nevíte, co testují ostatní. Můj první dojem z auta je dobrý, i když zde jsou pochopitelně oblasti, ve kterých by bylo zapotřebí vylepšit," popsal svůj den Nick.
Očekává se, že se za volant monopostu R31 zítra posadí Bruno Senna, jenže jeho šance na místo závodního pilota jsou už docela malé. Boulliere se totiž nechal slyšet, že by za volantem druhého vozu chtěl někoho, kdo má zkušenosti.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.