První den druhých zimních testů se Williamsu příliš nevyvedl. Pastor Maldonado najezdil kvůli problémům se zadním křídlem pouhých 14 kol. Technický ředitel přiznává, že dnešek nebyl příliš produktivní.
Nový závodník Williamsu Pastor Maldonado se dnes moc nepovozil. S novým vozem FW33 ráno zajel pouze několik instalačních kol. Mechanici pak až do samotného závěru testů tvrdě pracovali na odstranění závady. Venezuelan se na trať znovu dostal až na sklonku dne.„Obávám se, že to pro nás nebyl produktivní den,“ přiznal technický ředitel Williamsu Sam Michael. „Po instalačním kole jsme měli problém s odvzdušňovacím šroubem pro hydraulické přepínací zařízení zadního křídla. Je snadné to opravit, přesto nám to ale způsobilo spoustu prostojů. Sháněli jsme díly, kde se dalo, abychom dostali vůz zpátky na trať,“ povzdechl si technický ředitel.
Sam Michael dnes neměl moc důvodů se usmívat. Zítra se Pastor Maldonado pokusí dohnat, co dnes kvůli technickým potížím zameškali
Přesto se Sam Michael domnívá, že dnešek nebyl pro Williams zahozeným časem. „Na druhou stranu jsme pozdě odpoledne zvládli projít všechny aerodynamické testy, které souvisely s předními pneumatikami, to se nám povedlo,“ zhodnotil technický ředitel.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.