Nick Heidfeld míří s Renaultem na testy do Jerezu, kde si jej vyzkouší tým, který přemýšlí o tom, kým nahradí zraněného Roberta Kubicu.
Zdá se, že Němec je zatím hlavním kandidátem na místo svého bývalého kolegy z BMW. Renault má pět rezervních pilotů, z nichž upřednostňuje Bruna Sennu, který by měl při testování v Jerezu dostat také příležitost. Vedení závodního týmu se však netají tím, že potřebuje zkušeného kolegu, který by závodil místo Kubicy.
Heidfeld vyjednával v uplynulých dvou dnech s Renaultem a zatím se s ním dohodl na testování v Jerezu tento týden. Ve čtvrtek a v pátek by měl testovat Vitalij Petrov, Senna s Heidfeldem dostanou příležitost o víkendu.
Majitel Renaultu Gerard Lopez dnes řekl, že tým s definitivním rozhodnutím, kdo bude závodit po boku Petrova, počká na konec testování v Jerezu. Bude záležet na tom, jak si Heidfeld povede ve srovnání vzájemné rychlosti proti Sennovi.
"Musíme teď počkat na testy v Jerezu a s vděčností také na testy v Barceloně - uvidíme, jak si povede auto a pilot, který by měl začít sezónu. Zatím nevíme," uvedl Lopez pro IVG.it.
"Existují piloti, kteří odjeli dobrá závody, jako například Nick Heidfeld. Všichni víme, že je Nick docela dobrý, ale nevíme, na jaké úrovni je nyní, nevíme, jak si povede s naším autem. To stejné platí pro Vitantonia Liuzziho, stejné pro - já nevím - Bruna Sennu, který loni jezdil s týmem, který měl auto na nic."
Renault v průšvihu - kdo nahradí jedničku týmu a bude závodit po boku Petrova?
Heidfeld si loni zazávodil za Sauber, který ho překvapivě angažoval v průběhu sezóny místo Pedra de la Rosy. Němec se však neradoval dlouho, jelikož švýcarský tým pro letošní sezónu zaměstnal perspektivnějšího Sergia Péreze, jenž k týmu z Mexika přitáhl rovněž pár důležitých sponzorů.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.