Jihoafrická republika by se ráda po téměř dvaceti letech vrátila do kalendáře mistrovství světa F1, od roku 2013 by chtěla pořádat v Kapském Městě Velkou cenu JAR. Zprávu přinesla v úterý agentura Reuters.
Jihoafričané plánují závod typu Monte Carla v ulicích Kapského Města, které leží na pobřeží Atlantiku, a s využitím stadionu, na němž se loni hrálo mistrovství světa ve fotbale. Jeden z vrcholných představitelů města však současně varoval, že návrh by mohly zhatit vysoké náklady. "Výhody závodu F1 vypadají přesvědčivě, ale musíme vidět také náklady na pořádání dalšího velkého sportovního podniku a také to, zda je to v zájmu města," řekl Mansoor Mohamed, který má v Kapském městě na starosti ekonomiku, sociální rozvoj a turistiku.
Jihoafrická republika pořádala závod F1 naposledy v roce 1993, na okruhu v Kyalami, tehdy vyhrál Francouz Alain Prost. Mohamed řekl, že prvotní odhady ukázaly, že náklady na pořádání Velké ceny Jižní Afriky F1 by mohly dosáhnout téměř sto padesáti milionů dolarů. Konečné rozhodnutí by podle něho mělo být přijato během příštích šesti měsíců až jednoho roku.
Společnost pro pořádání Grand Prix v Kapském městě, která zveřejnila podrobnosti nabídky, tvrdí, že čtyřdenní podnik by zemi přinesl ohromný ekonomický přinos. Mluvčí společnosti Esther Hendersonová prohlásila, že se s marketingovým šéfem F1 Berniem Ecclestonem dohodli na tom, že svou nabídku představí před začátkem nové sezony v Londýně. "Jednáme s potenciálními investory a ti se tváří na naše návrhy vstřícně," řekla Hendersonová. Společnost navrhuje silniční okruh v délce 5,7 kilometru, který by plně využil i stadion nově postavený pro fotbalový šampionát.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.