Jihoafrická republika by se ráda po téměř dvaceti letech vrátila do kalendáře mistrovství světa F1, od roku 2013 by chtěla pořádat v Kapském Městě Velkou cenu JAR. Zprávu přinesla v úterý agentura Reuters.
Jihoafričané plánují závod typu Monte Carla v ulicích Kapského Města, které leží na pobřeží Atlantiku, a s využitím stadionu, na němž se loni hrálo mistrovství světa ve fotbale. Jeden z vrcholných představitelů města však současně varoval, že návrh by mohly zhatit vysoké náklady. "Výhody závodu F1 vypadají přesvědčivě, ale musíme vidět také náklady na pořádání dalšího velkého sportovního podniku a také to, zda je to v zájmu města," řekl Mansoor Mohamed, který má v Kapském městě na starosti ekonomiku, sociální rozvoj a turistiku.
Jihoafrická republika pořádala závod F1 naposledy v roce 1993, na okruhu v Kyalami, tehdy vyhrál Francouz Alain Prost. Mohamed řekl, že prvotní odhady ukázaly, že náklady na pořádání Velké ceny Jižní Afriky F1 by mohly dosáhnout téměř sto padesáti milionů dolarů. Konečné rozhodnutí by podle něho mělo být přijato během příštích šesti měsíců až jednoho roku.
Společnost pro pořádání Grand Prix v Kapském městě, která zveřejnila podrobnosti nabídky, tvrdí, že čtyřdenní podnik by zemi přinesl ohromný ekonomický přinos. Mluvčí společnosti Esther Hendersonová prohlásila, že se s marketingovým šéfem F1 Berniem Ecclestonem dohodli na tom, že svou nabídku představí před začátkem nové sezony v Londýně. "Jednáme s potenciálními investory a ti se tváří na naše návrhy vstřícně," řekla Hendersonová. Společnost navrhuje silniční okruh v délce 5,7 kilometru, který by plně využil i stadion nově postavený pro fotbalový šampionát.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.