Jihoafrická republika by se ráda po téměř dvaceti letech vrátila do kalendáře mistrovství světa F1, od roku 2013 by chtěla pořádat v Kapském Městě Velkou cenu JAR. Zprávu přinesla v úterý agentura Reuters.
Jihoafričané plánují závod typu Monte Carla v ulicích Kapského Města, které leží na pobřeží Atlantiku, a s využitím stadionu, na němž se loni hrálo mistrovství světa ve fotbale. Jeden z vrcholných představitelů města však současně varoval, že návrh by mohly zhatit vysoké náklady. "Výhody závodu F1 vypadají přesvědčivě, ale musíme vidět také náklady na pořádání dalšího velkého sportovního podniku a také to, zda je to v zájmu města," řekl Mansoor Mohamed, který má v Kapském městě na starosti ekonomiku, sociální rozvoj a turistiku.
Jihoafrická republika pořádala závod F1 naposledy v roce 1993, na okruhu v Kyalami, tehdy vyhrál Francouz Alain Prost. Mohamed řekl, že prvotní odhady ukázaly, že náklady na pořádání Velké ceny Jižní Afriky F1 by mohly dosáhnout téměř sto padesáti milionů dolarů. Konečné rozhodnutí by podle něho mělo být přijato během příštích šesti měsíců až jednoho roku.
Společnost pro pořádání Grand Prix v Kapském městě, která zveřejnila podrobnosti nabídky, tvrdí, že čtyřdenní podnik by zemi přinesl ohromný ekonomický přinos. Mluvčí společnosti Esther Hendersonová prohlásila, že se s marketingovým šéfem F1 Berniem Ecclestonem dohodli na tom, že svou nabídku představí před začátkem nové sezony v Londýně. "Jednáme s potenciálními investory a ti se tváří na naše návrhy vstřícně," řekla Hendersonová. Společnost navrhuje silniční okruh v délce 5,7 kilometru, který by plně využil i stadion nově postavený pro fotbalový šampionát.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.