Tým Williams přišel s radikálním plánem na zajištění vlastní budoucnosti. Představitelé britské stáje v pátek oznámili, že zvažují zpřístupnění akcií týmu široké veřejnosti.
Britský Williams si stále zachovává status konstruktérského týmu. Na konci minulé sezóny tým opustilo několik sponzorů a jeho vlastníci intenzivně jednali o tom, jak vzniklou stiuaci řešit. Nyní přišli se zajímavým nápadem. „Několik let jsem přemýšlel, jak dlouhodobě Williamsu zabezpečit vlastnictví tak, aby naplňoval cíle, které jsme si s Patrickem při jeho zakládání v roce 1977 stanovili. Můj úmysl byl závodit ve formuli jedna jako nezávislý konstruktér,“ řekl Frank Williams, který společně s Patrickem Headem a od roku 2009 také s Rakušanem Totem Wolffem tým z Grove vlastní.
„Proto je rozumné a nezbytné naplánovat takovou vlastnickou strukturu, která umožní Williamsu být nezávislým konstruktérským týmem, který budou vlastnit a pracovat v něm lidé oddaní formuli jedna a solidním obchodním praktikám. Došel jsem k závěru, že takového výsledku nejlépe dosáhneme rozšířením základny našich podílníků o podílníky z veřejnosti a současně udržením dlouhodobých investorů těsně zainteresovaných ve vývoji týmu. To zajistí stabilitu, dobré vedení, a věřím, že k nám přivede a ty nejlepší lidi a partnery,“ vysvětlil Williams.
Frank Williams se vzdal pozice šéfa týmu, jako vlastník však o tým pečuje i nadále
Podle šéfa týmu Adama Parra nejde o získání okamžité finanční injekce. Tým v posledních třech letech vydělával a na sezónu 2011 je zajištěný.
„Je důležité podotknout, že my, jako společnost, nehledáme zisk,“ řekl Parr v telekonferenci s novináři. „Společnost je v dobré finanční kondici. Vlastně jsme v letech 2008 a 2009 vykázali zisk. Stejné to bude i s rokem 2010 a jsem rád, že mohu říct, že náš rozpočet na rok 2011 je plně zajištěný,“ potvrdil novinářům.
Williams podle Parra hledá finanční plán s dlouhodobějším výhledem. „Musíme myslet na vzdálenější budoucnost týmu. To nejde udělat přes noc nebo ve spěchu. Frank (Williams), Patrick (Head) a Toto (Wolff) si myslí, že je lepší plánovat teď, připravit se na budoucnost. Když vstoupíme na akciový trh, vytvoří to dobrý základ pro budoucí transakce,“ domnívá se Parr. Dodává však, že se ještě nejedná o konečné rozhodnutí, pouze o jednu z možností, jak tým zajistit.
„Teď jednáme s poradci. (…) Zatím se nechystáme oznámit detaily,“ potvrdil šéf Williamsu.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.