Williams Hybrid Power (WHP) obdržel minulý týden další průmyslové ocenění za technologii a inovaci v motorsportu. Výjimečným výrobkům je udělovala asociace MIA (Motorsport Industry Association).
Ocenění bylo předáno u příležitosti slavnostní večeře na konferenci MIA o evropském čistějším závodění v Birminghamu. Jedná se o jednu z nejprestižnějších britských motoristických akcí, která se snaží dát dohromady závodní inženýrství a vynálezy, které přispějí k zelenějšímu motorsportu, alternativní zdroje energie a pokrokové materiály.
Ocenění od MIA je pro WHP již druhým - první obdržela stáj v roce 2010 na výstavě Professional Motorsport World Expo v Německu za Inovaci roku v přenosu síly. Porsche 911 GT3 R Hybrid, které je vybaveno setrvačníkovým systémem rekuperace energie od Williamsu, také získalo ocenění. Tento vůz už navíc absolvoval několik úspěšných závodů nejen v Evropě, ale i v Asii nebo USA.
Ian Foley, výkonný ředitel WHP, říká: „Williams Hybryd Power je velmi potěšen tímto oceněním. Velice nás těší zisk ceny, protože ve světě průmyslu má dobrou reputaci. Pro naše technologie bylo klíčovým prvkem nasazení systému do závodního vozu Porsche 911 GT3 R Hybrid ve vytrvalostních závodech.“
Williams Hybrid Power se také účastní několika projektů, jejichž cílem je snížit emise vypouštěné běžnými spalovacími motory, které můžeme najít v osobních automobilech nebo prostředcích městské hromadné dopravy.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.