Před posledním závodem roku 2010 v Abú Zabí byli v boji o titul čtyři jezdci. Podle Martina Whitmarshe to v letošní sezoně bude ještě těsnější a o titul se popere více pilotů.
Ještě dramatičtější než loni, takový bude letošní šampionát podle Martina Whitmarshe, šéfa McLarenu.
"Loňská sezona byla skvělá, měla vše, co by měla zajímavá sezona mít, ale hlavně byla napínavá až do konce," řekl Whitmarsh. "Loni jasně dominoval Red Bull, ale věřím, že letos to nebude až takový rozdíl. Ferrari bude letos hodně silné, zlepší se i Mercedes. I my ale budeme konkurenceschopní. Kdo ví, třeba překvapí i některý z menších týmů.
Během sezony je to jednoduché, s každým závodem vidíte, kdo má jakou formu, ale teď v zimě to až do testů možné není."
McLaren ovšem do prvních testů nasadí místo nového MP4-26 loňský vůz s některými součástkami vyvinutými pro nový vůz.
"Vše jde tak, jak to bylo naplánováno, nové auto představíme 4. února a nasadíme až do druhých testů. Takto jsme se rozhodli již před delší dobou. Snažíme se vyvíjet co nejdéle, protože letošní předpisy zakazují to, na čem stavěl loňský vůz, tedy dvojitý difuzor a F-kanál. Proto musíme co nejdéle pracovat na tom, abychom je dokázali dostatečně nahradit.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.