Před posledním závodem roku 2010 v Abú Zabí byli v boji o titul čtyři jezdci. Podle Martina Whitmarshe to v letošní sezoně bude ještě těsnější a o titul se popere více pilotů.
Ještě dramatičtější než loni, takový bude letošní šampionát podle Martina Whitmarshe, šéfa McLarenu.
"Loňská sezona byla skvělá, měla vše, co by měla zajímavá sezona mít, ale hlavně byla napínavá až do konce," řekl Whitmarsh. "Loni jasně dominoval Red Bull, ale věřím, že letos to nebude až takový rozdíl. Ferrari bude letos hodně silné, zlepší se i Mercedes. I my ale budeme konkurenceschopní. Kdo ví, třeba překvapí i některý z menších týmů.
Během sezony je to jednoduché, s každým závodem vidíte, kdo má jakou formu, ale teď v zimě to až do testů možné není."
McLaren ovšem do prvních testů nasadí místo nového MP4-26 loňský vůz s některými součástkami vyvinutými pro nový vůz.
"Vše jde tak, jak to bylo naplánováno, nové auto představíme 4. února a nasadíme až do druhých testů. Takto jsme se rozhodli již před delší dobou. Snažíme se vyvíjet co nejdéle, protože letošní předpisy zakazují to, na čem stavěl loňský vůz, tedy dvojitý difuzor a F-kanál. Proto musíme co nejdéle pracovat na tom, abychom je dokázali dostatečně nahradit.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.