V Dolomitech se během společné akci Wrooom spolu setkali velikáni svých oborů - dvojnásobný mistr světa Formule 1 Fernando Alonso s devítinásobným mistrem světa v motocyklech Valentinem Rossim. Dočkáme se vzájemného souboje? Alonso to při rozhovoru s novináři nevyloučil.
"Loni v Maranellu jsme se s Valentinem lépe poznali, když si přišel vyzvednou své Ferrari. Je velmi příjemným člověkem a k jeho jezdeckému umění není moc co říci: je devítinásobným mistrem světa a nejlepším v historii - a možná jej v budoucnu už nikdo nepřekoná, protože bude hodně obtížné zopakovat jeho úspěch," vypráví Alonso.
"Milují ho lidé po celém světě a to je jeho další předností: vášeň, kterou Vale dokáže vyburcovat je něco jako desátý titul mistra světa," uvádí pilot Formule 1. V tomto však nemá tak úplně pravdu: Giacomo Agostini totiž získal v letech 1966 - 1975 - tedy ještě před Fernandovým příchodem na svět - celkem 15 titulů ve třídách do 350 cm2 a do 500 cm2.
Dočkáme se někdy vzájemného duelu těchto dvou velikánů motosportu? "Nemůžu k tomu nic říkat, ale možná se na konci sezóny - v prosinci - dočkáte překvapení: na dvou, čtyřech nebo kolika kolech si lidé budou přát," odpovídá Alonso.
Španěl o sobě tvrdí, že je na motorce velmi dobrý, oba sdílejí stejné sponzory (Marlboro založilo tým Ducati v sérii MotoGP) a zdá se, že oba dva by si to spolu rádi rozdali. Takový závod by byl dobrým nápadem, který by jistě vzbudil zájem veřejnosti. Bylo by to zajímavé i pro Ferrari a Ducati včetně jejich sponzorů - firem Marlboro a Shell - což ostatně všichni dobře vědí.
Fotogalerii z Wrooomu 2011 najdete zde.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.