Asociace týmů Formule 1 (FOTA) sice přišla o jednoho člena, stáj HRT, čelí dohadům o dohodě o omezování zdrojů (RRA), přesto však podle jejího předsedy, Martina Whitmarshe, zůstává stejně silná a jednotná.
Poslední dobou se hovořilo o problémech uvnitř ogranizace FOTA, její předseda, Martin Whitmarsh, který je současně i šéfem stáje McLaren, ale takové spekulace vyvrátil. Podle něj je FOTA stále silná a jednotná a neustále vyvíjí maximální úsilí o zlepšení F1, snížení nákladů a pomoc malým týmům.
Stáj HRT tvrdí, že z FOTA vystoupila, protože prý podporuje jen větší týmy. To ovšem Whitmarsh uvedl na pravou míru. "Stáj HRT nesplnila členské podmínky, protože nezaplatila členský poplatek na novou sezonu. Navíc, jejich tvrzení o tom, že pomáháme jen velkým týmům je absolutně nepravdivé. FOTA je tu od toho, aby pomáhala všem týmům," řekl Whitmarsh Autosportu.
"Příkladem může být například Team Lotus. Jen se podívejte, minulý týden napsal jejich šéf, Tony Fernandes, na svůj Twitter celkem jasně, že členství ve FOTA přináší mnoho výhod, přitom on sám také řídí poměrně malý tým. V tomto tedy problém nebyl..."
FOTA má podle svého předsedy i slibnou budoucnost. "Ano, i v budoucnu by měla FOTA mít důležitou roli ve Formuli 1, ať už jde o bezpečnost závodů, udržování nákladů v rozumných mezích nebo o zatraktivnění tohoto sportu. Formule 1 je skvělý sport a všichni členové FOTA dělají maximum pro to, aby měla dobrou úroveň."
Poté, co FOTA podpořil i šéf Renaultu Eric Boullier, by se podle Whitmarshe mohly konečně vyřešit spory ohledně RRA.
"Myšlenky FOTA jsou správné," říká Boullier. "Jejich koncepci plně podporuji, protože je opravdu správná. Ještě jsou sice ohledně RRA nějaké problémy, ale i ty se snad brzy vyřeší.
Bohužel, vypadá to, že dohoda byla opravdu porušována. Z naší strany ale ne, my se podpisem zavázali k dodržování stanovených podmínek, a to jsme také udělali. Některé týmy ale nejspíše ne...Ale již brzy bychom měli zjistit, jak to doopravdy bylo."
Více o vystoupení HRT z FOTA se dočtete zde.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.