Asociace týmů Formule 1 (FOTA) sice přišla o jednoho člena, stáj HRT, čelí dohadům o dohodě o omezování zdrojů (RRA), přesto však podle jejího předsedy, Martina Whitmarshe, zůstává stejně silná a jednotná.
Poslední dobou se hovořilo o problémech uvnitř ogranizace FOTA, její předseda, Martin Whitmarsh, který je současně i šéfem stáje McLaren, ale takové spekulace vyvrátil. Podle něj je FOTA stále silná a jednotná a neustále vyvíjí maximální úsilí o zlepšení F1, snížení nákladů a pomoc malým týmům.
Stáj HRT tvrdí, že z FOTA vystoupila, protože prý podporuje jen větší týmy. To ovšem Whitmarsh uvedl na pravou míru. "Stáj HRT nesplnila členské podmínky, protože nezaplatila členský poplatek na novou sezonu. Navíc, jejich tvrzení o tom, že pomáháme jen velkým týmům je absolutně nepravdivé. FOTA je tu od toho, aby pomáhala všem týmům," řekl Whitmarsh Autosportu.
"Příkladem může být například Team Lotus. Jen se podívejte, minulý týden napsal jejich šéf, Tony Fernandes, na svůj Twitter celkem jasně, že členství ve FOTA přináší mnoho výhod, přitom on sám také řídí poměrně malý tým. V tomto tedy problém nebyl..."
FOTA má podle svého předsedy i slibnou budoucnost. "Ano, i v budoucnu by měla FOTA mít důležitou roli ve Formuli 1, ať už jde o bezpečnost závodů, udržování nákladů v rozumných mezích nebo o zatraktivnění tohoto sportu. Formule 1 je skvělý sport a všichni členové FOTA dělají maximum pro to, aby měla dobrou úroveň."
Poté, co FOTA podpořil i šéf Renaultu Eric Boullier, by se podle Whitmarshe mohly konečně vyřešit spory ohledně RRA.
"Myšlenky FOTA jsou správné," říká Boullier. "Jejich koncepci plně podporuji, protože je opravdu správná. Ještě jsou sice ohledně RRA nějaké problémy, ale i ty se snad brzy vyřeší.
Bohužel, vypadá to, že dohoda byla opravdu porušována. Z naší strany ale ne, my se podpisem zavázali k dodržování stanovených podmínek, a to jsme také udělali. Některé týmy ale nejspíše ne...Ale již brzy bychom měli zjistit, jak to doopravdy bylo."
Více o vystoupení HRT z FOTA se dočtete zde.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.