Asociace týmů Formule 1 (FOTA) sice přišla o jednoho člena, stáj HRT, čelí dohadům o dohodě o omezování zdrojů (RRA), přesto však podle jejího předsedy, Martina Whitmarshe, zůstává stejně silná a jednotná.
Poslední dobou se hovořilo o problémech uvnitř ogranizace FOTA, její předseda, Martin Whitmarsh, který je současně i šéfem stáje McLaren, ale takové spekulace vyvrátil. Podle něj je FOTA stále silná a jednotná a neustále vyvíjí maximální úsilí o zlepšení F1, snížení nákladů a pomoc malým týmům.
Stáj HRT tvrdí, že z FOTA vystoupila, protože prý podporuje jen větší týmy. To ovšem Whitmarsh uvedl na pravou míru. "Stáj HRT nesplnila členské podmínky, protože nezaplatila členský poplatek na novou sezonu. Navíc, jejich tvrzení o tom, že pomáháme jen velkým týmům je absolutně nepravdivé. FOTA je tu od toho, aby pomáhala všem týmům," řekl Whitmarsh Autosportu.
"Příkladem může být například Team Lotus. Jen se podívejte, minulý týden napsal jejich šéf, Tony Fernandes, na svůj Twitter celkem jasně, že členství ve FOTA přináší mnoho výhod, přitom on sám také řídí poměrně malý tým. V tomto tedy problém nebyl..."
FOTA má podle svého předsedy i slibnou budoucnost. "Ano, i v budoucnu by měla FOTA mít důležitou roli ve Formuli 1, ať už jde o bezpečnost závodů, udržování nákladů v rozumných mezích nebo o zatraktivnění tohoto sportu. Formule 1 je skvělý sport a všichni členové FOTA dělají maximum pro to, aby měla dobrou úroveň."
Poté, co FOTA podpořil i šéf Renaultu Eric Boullier, by se podle Whitmarshe mohly konečně vyřešit spory ohledně RRA.
"Myšlenky FOTA jsou správné," říká Boullier. "Jejich koncepci plně podporuji, protože je opravdu správná. Ještě jsou sice ohledně RRA nějaké problémy, ale i ty se snad brzy vyřeší.
Bohužel, vypadá to, že dohoda byla opravdu porušována. Z naší strany ale ne, my se podpisem zavázali k dodržování stanovených podmínek, a to jsme také udělali. Některé týmy ale nejspíše ne...Ale již brzy bychom měli zjistit, jak to doopravdy bylo."
Více o vystoupení HRT z FOTA se dočtete zde.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.