Spoluzakladatel Williamsu a současný ředitel konstrukčního oddělení Williamsu doufá, že nový radikálnější monopost FW33 pomůže obnovit týmu dřívější slávu.
Head uvedl, že jsou s vývoj vozu je skoro hotov: "Většina vývojových prací je hotova. Nyní navrhujeme vnější prvky. Šasi, zavěšení a převodovka byly vyvíjeny měsíce."
Pětašedesátiletý inženýr Williamsu dále tvrdí, že návrh nového vozu je radikálnější ve srovnání s loňským FW32, který skončil v šampionátu na šesté příčce - o bod před Force Indií.
"Rubens Barrichello to již dříve řekl - auto vypadá radikálně. Myslím si také, že je odvážnější než loňský vůz. Musí být, aby se zapsal lépe v týmové hierarchii. My - a myslím, že mnoho našich věrných fanoušků také - chceme znovu vídávat Williams ve vedení," pokračuje Head.
Williams by se letos rád patřil mezi nejlepší
Potvrzuje, že tým použije bateriový a ne setrvačníkový KERS, který také vyvíjeli: "Použijeme zbrusu nový KERS systém, který jsme vyvinuli a který pro uchovávání energie používá baterie. Nemá nic společného se setrvačníkovou verzí, kterou jsme vyvinuli pro rok 2009."
Nový Williams FW33 se světu poprvé představí 1. února 2011 na okruhu ve Valencii, kde jej hned první den prožene Barrichello.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.