Williams umožní svému novému pilotovi prohnat loňskou zbraň Williamsu - monopost FW32 - ulicemi venezuelského Caracasu.
Maldonado podepsal v Grove smlouvu a bude tak letos nastupovat po boku veterána Rubense Barrichello. Ze sedačky vytlačil talentovaného Nica Hülkenberga, díky čemuž bude mít Venezuela po 27 letech svého zástupce v F1.
Pětadvacetiletý Maldonado dostane příležitost příští pátek 14. ledna 2011 předvést vůz Formule 1 domácím fanouškům v hlavním městě Venezuely - Caracasu. S FW32 se bude prohánět kolem známého památníku Los Próceres. Události by měl přihlížet i jeho podporovatel - prezident Hugo Chavéz, který částečně financuje jeho kariéru prostřednictvím státního ropného koncernu PDVSA.
Los Próceres, Caracas
"Mám takovou radost z toho, že tým přijede do Venezuely," uvádí nadšeně Maldonado. "Mít takovou příležitost - řídit vůz Formule 1 před svými krajany - to bude něco velmi zvláštního."
"Určitě předvedeme pro všechny, kteří přijdou, dobrou show. Když jsem nyní potvrzeným pilotem stáje AT&T Williams, tak toto vnímám jako vracení něčeho lidem, kteří podporují mou kariéru a léta ve mně důvěřují," dodává mladý pilot.
Šéf týmu Frank Williams je hrdý na to, že se jeho tým dostává na nový trh: "Mimo závodní okruhy jsme předvedli naše vozy na mnoha prestižních místech po celém světě. Je to vždy příjemné něco takového podniknout a je to přednost sdílet s veřejností sílu monopostu Formule 1. Jsme proto potěšeni tím, že nás Pastor pozval do Venezuely. Máme radost i za něj z toho, že bude řídit náš vůz ve své rodné zemi."
Maldonado tak dostane podruhé v životě možnost pilotovat FW32. Poprvé se tak stalo loni v listopadu při testech v Abú Zabí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.