Rubens Barrichello věří, že díky pevnému vztahu, který mezi ním a týmem v uplynulých 12 měsících vznikkl, povede k vzniku agresívního nového vozu FW33, který by měl být konzistentnějším a rychlejším, než jeho předchůdce.
Brazilec letos zahájí již svou 19 plnou sezónu v F1. Tým podle něj bude letos těžit z jeho dlouholetých zkušeností i loňské cenné zpětné vazby.
"Jsem tak dobře naladěn, když vidím, jak tým roste... Vidím pouze dobré známky, ty špatné měním. Přesně jsem určil na voze věci, díky nimž může každý v týmu učinit pokrok. Nové auto je stavěno zcela agresivně. Bude to však o tom, komu se podaří přimět pneumatiky lépe fungovat," popisuje Barrichello pro britský Autosport.
"Je to hop nebo trop. Možná myslíte, že Honda nebyla velmi dobrým autem - měli jsme příšernou sezónu 2008 - když jsme však nasadily slicky na konci roku, auto se zlepšilo. Bylo to auto, s nímž bychom získali pátou příčku, pokud bychom bojovali o šesté místo. Potom se tak zlepšili [jako tým Brawn GP], že dosáhli na první místo."
"Pneumatiky Pirelli mohou způsobit velkou změnu v aerodynamice pneumatik. Cokoliv se tedy stane, pomůže to některým týmům, jiným ne."
Podle 38letého pilota Williamsu budou mít jistou výhodu díky KERSu, který neustále vyvíjeli: "Myslíme si, že jsme silní, protože jsme jej vyvíjeli. Jako piloti se soustředíme pouze na to, že budeme muset mačkat zatraceně moc tlačítek, že to bude těžké!"
Své působení u Williamsu řadí k těm nejzdařilejším v kariéře: "Jsou to jedny z nejlepších časů v mé kariéře... všechny týmy, které mě zaměstnaly, mě dobře využívaly ke svému prospěchu - ale ne tak dobře, jako Williams. Plně mi naslouchají a podle toho opravdu jednají.
Někdy se jim může zdát: 'To je ale volovina,' ale přesto to zkusí. A pak vidí určitý přínos. Odvádějí fantastickou práci. Sam [Michael] mě vyslechl a vyšlo to - po Istanbulu jsme byli schopni změnit charakteristiku větrného tunelu."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.