Šéf Genii Capital Gerard Lopez tvrdí, že nové partnerství Renaultu s Group Lotus se těší podpoře Bernieho Ecclestona - navzdory vzniknuvšímu zmatku.
Stáj Renault na počátku týdne oznámila, že skupina Group Lotus získala 50 % jejich akcií. Zbylou polovinu drží Genii Capital, které se podařilo od automobilky Renault odkoupit původních 25 %.
Nově vzniklý tým rovněž ohlásil, že příští rok nastoupí v černo-zlatém zbarvení, v němž chtěl původně nastoupit také Team Lotus, který dokonce před dvěma měsíci vyhlásil soutěž o nejlepší zlato-černý návrh pro jejich vůz T128 mezi fanoušky.
Lopez přesto věří, že je to Team Lotus, kdo nápad okopíroval: "Je to zajímavé, protože od té doby, co jsme zahájili jednání, jsme měli v záměru nastoupit v černo-zlaté, nějak to do médií a v paddocku - a tři dny nato [Team Lotus] oznámili, že použijí černo-zlatou."
Pro Telegraph šéf Genii Capital uvedl, že Ecclestone od počátku věděl o probíhajících jednáních a plně je podporoval: "Bernie o tom věděl od počátku, kdy začaly rozhovory. My jsme již před nějakou dobou zahájili jednání s Lotusem a Protonem ohledně spousty dalších záležitostí.
Museli byste se zeptat přímo ho, ale získali jsme ten dojem, že tuto dohodu podporuje. Chce Lotus ve Formuli 1. Chce, aby Lotus podával dobré výkony. Co se nás tedy týče, Bernie byl zainteresovaný a vše se samozřejmě uskutečnilo s jeho požehnáním," dodal Lopez.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.