Šéf Genii Capital Gerard Lopez tvrdí, že nové partnerství Renaultu s Group Lotus se těší podpoře Bernieho Ecclestona - navzdory vzniknuvšímu zmatku.
Stáj Renault na počátku týdne oznámila, že skupina Group Lotus získala 50 % jejich akcií. Zbylou polovinu drží Genii Capital, které se podařilo od automobilky Renault odkoupit původních 25 %.
Nově vzniklý tým rovněž ohlásil, že příští rok nastoupí v černo-zlatém zbarvení, v němž chtěl původně nastoupit také Team Lotus, který dokonce před dvěma měsíci vyhlásil soutěž o nejlepší zlato-černý návrh pro jejich vůz T128 mezi fanoušky.
Lopez přesto věří, že je to Team Lotus, kdo nápad okopíroval: "Je to zajímavé, protože od té doby, co jsme zahájili jednání, jsme měli v záměru nastoupit v černo-zlaté, nějak to do médií a v paddocku - a tři dny nato [Team Lotus] oznámili, že použijí černo-zlatou."
Pro Telegraph šéf Genii Capital uvedl, že Ecclestone od počátku věděl o probíhajících jednáních a plně je podporoval: "Bernie o tom věděl od počátku, kdy začaly rozhovory. My jsme již před nějakou dobou zahájili jednání s Lotusem a Protonem ohledně spousty dalších záležitostí.
Museli byste se zeptat přímo ho, ale získali jsme ten dojem, že tuto dohodu podporuje. Chce Lotus ve Formuli 1. Chce, aby Lotus podával dobré výkony. Co se nás tedy týče, Bernie byl zainteresovaný a vše se samozřejmě uskutečnilo s jeho požehnáním," dodal Lopez.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.