Včera došlo na to, o čem jsme vás informovali již před týdnem: Luca Badoer se emotivně rozloučil s Ferrari demonstrační jízdou s monopostem F60 během motorshow v Bologni.
"I po tolika, co jsem zde jezdil s vozem Formule 1, jsem během jízdy poblíž diváků, aby mohli lépe poznat sílu těchto aut, zažil pocit, na který se nikdy nezapomíná," řekl včera Badoer. "Dnešní zkušenost byla navíc emotivnější než obvykle, protože se jednalo o můj poslední výstup v roli oficiálního testovacího pilota Ferrari."
39letý Ital, který do Ferrari přišel v roce 1998, strávil většinu času testováním. Zazávodil si pouze dvakrát: když se v roce 2009 zranil v Maďarsku Felipe Massa a Michael Schumacher kvůli problémům s krkem za něj nemohl zaskočit, nastoupil Luca do Velké ceny Evropy a Velké ceny Belgie. Moc toho však nepředvedl a dojížděl mezi posledními, proto byl nahrazen Giancarlem Fisichellou.
"Lituji pouze toho, že jsem mohl odjet pouze dva závody," přiznal Badoer. "Tým mi v té době důvěřoval, za což mu budu vždy vděčný. Žel tou dobou jsem zrovna 10 měsíců nejezdil a ocitl jsem se za volantem vozu, na který bylo těžké si zvyknout, takže jsem nemohl předvést, čeho bych byl schopný."
Jinak byl celkem spokojený s tím, že většinu své kariéry v F1 nebyl příliš vidět: "Nejvíce mi bude chybět jízda s vozem F1. Nikdy mi nevadilo, že nejsem na výsluní, protože jedinou věcí, kterou jsem chtěl, bylo zaměřovat se na ježdění na limitu, pracovat tam, kde byl prostor pro zlepšování. Toto jsem však již nějakou dobu postrádal, protože testování je zakázáno a pro testovacího pilota moc práce nezbývá."
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.