Včera došlo na to, o čem jsme vás informovali již před týdnem: Luca Badoer se emotivně rozloučil s Ferrari demonstrační jízdou s monopostem F60 během motorshow v Bologni.
"I po tolika, co jsem zde jezdil s vozem Formule 1, jsem během jízdy poblíž diváků, aby mohli lépe poznat sílu těchto aut, zažil pocit, na který se nikdy nezapomíná," řekl včera Badoer. "Dnešní zkušenost byla navíc emotivnější než obvykle, protože se jednalo o můj poslední výstup v roli oficiálního testovacího pilota Ferrari."
39letý Ital, který do Ferrari přišel v roce 1998, strávil většinu času testováním. Zazávodil si pouze dvakrát: když se v roce 2009 zranil v Maďarsku Felipe Massa a Michael Schumacher kvůli problémům s krkem za něj nemohl zaskočit, nastoupil Luca do Velké ceny Evropy a Velké ceny Belgie. Moc toho však nepředvedl a dojížděl mezi posledními, proto byl nahrazen Giancarlem Fisichellou.
"Lituji pouze toho, že jsem mohl odjet pouze dva závody," přiznal Badoer. "Tým mi v té době důvěřoval, za což mu budu vždy vděčný. Žel tou dobou jsem zrovna 10 měsíců nejezdil a ocitl jsem se za volantem vozu, na který bylo těžké si zvyknout, takže jsem nemohl předvést, čeho bych byl schopný."
Jinak byl celkem spokojený s tím, že většinu své kariéry v F1 nebyl příliš vidět: "Nejvíce mi bude chybět jízda s vozem F1. Nikdy mi nevadilo, že nejsem na výsluní, protože jedinou věcí, kterou jsem chtěl, bylo zaměřovat se na ježdění na limitu, pracovat tam, kde byl prostor pro zlepšování. Toto jsem však již nějakou dobu postrádal, protože testování je zakázáno a pro testovacího pilota moc práce nezbývá."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.