Včera došlo na to, o čem jsme vás informovali již před týdnem: Luca Badoer se emotivně rozloučil s Ferrari demonstrační jízdou s monopostem F60 během motorshow v Bologni.
"I po tolika, co jsem zde jezdil s vozem Formule 1, jsem během jízdy poblíž diváků, aby mohli lépe poznat sílu těchto aut, zažil pocit, na který se nikdy nezapomíná," řekl včera Badoer. "Dnešní zkušenost byla navíc emotivnější než obvykle, protože se jednalo o můj poslední výstup v roli oficiálního testovacího pilota Ferrari."
39letý Ital, který do Ferrari přišel v roce 1998, strávil většinu času testováním. Zazávodil si pouze dvakrát: když se v roce 2009 zranil v Maďarsku Felipe Massa a Michael Schumacher kvůli problémům s krkem za něj nemohl zaskočit, nastoupil Luca do Velké ceny Evropy a Velké ceny Belgie. Moc toho však nepředvedl a dojížděl mezi posledními, proto byl nahrazen Giancarlem Fisichellou.
"Lituji pouze toho, že jsem mohl odjet pouze dva závody," přiznal Badoer. "Tým mi v té době důvěřoval, za což mu budu vždy vděčný. Žel tou dobou jsem zrovna 10 měsíců nejezdil a ocitl jsem se za volantem vozu, na který bylo těžké si zvyknout, takže jsem nemohl předvést, čeho bych byl schopný."
Jinak byl celkem spokojený s tím, že většinu své kariéry v F1 nebyl příliš vidět: "Nejvíce mi bude chybět jízda s vozem F1. Nikdy mi nevadilo, že nejsem na výsluní, protože jedinou věcí, kterou jsem chtěl, bylo zaměřovat se na ježdění na limitu, pracovat tam, kde byl prostor pro zlepšování. Toto jsem však již nějakou dobu postrádal, protože testování je zakázáno a pro testovacího pilota moc práce nezbývá."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.