Přes nechuť Bernieho Ecclestona a klíčových automobilek včetně Ferrari či Mercedesu ke změně dělá Formule 1 další kroky k radikální změně v oblasti motorů od roku 2013.
Jaké motory by měly nahradit současné atmosférické V8? FIA společně s komisí F1 by brzy měla posvětit koncem příštího týdne přechod k 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcům, které by měly využívat rekuperovanou energii k dočasnému navyšování výkonu.
Nové agregáty by měly disponovat výkonem kolem 750 koní - 600 bude nabízet motor, zbytek KERS, jenž bude zhruba dvakrát silnější než ten, s nímž se budeme setkávat příští rok. Klesnou však otáčky: motory by měly točit pouze 10 000 místo 18 000 ot. /min. Nové pohonné jednotky by měly být přinejmenším o 50 % úspornější, přičemž omezen má být i průtok paliva.
Motor Cosworth CA2010
Ecclestone však namítá: "Máme formule s velmi dobrými motory. Proč bychom měli usilovat o změnu, která bude stát miliony liber, nikdo ji nechce a nakonec může dopadnou tak, že jedna automobilka bude mít velkou výhodu?"
Otázka nových motorů, které budou pohánět monoposty, souvisí s dlouhodobou strategií - jakou roli chce Formule 1 v budoucnosti hrát? Ne pouze jako výdělečný podnik či nástroj sloužící ke splnění cílů FIA, ale také jako hnací motor vývoje nových vynálezů, rozvoje nových technologií a jejich následného masového nasazování do běžného silničního provozu.
Automobilový svět se snaží rovněž brát v potaz ekologická hlediska a životní prostředí. Všichni se snaží investovat do efektivnějších zařízení. Proto také současný návrh na přechod ze současných atmosférických V8 motorů na efektivnější 1,6l čtyřválcová turba.
Samozřejmě že to bude nákladnější krok než udržet současné motory, ale zastarávat kvůli přání několika automobilek by nebylo správným krokem. Pokud splní své hrozby a odejdou, přijdou jiní. A i kdyby nepřišli, stále máme týmy, které jsou po této velké změně ochotny pokračovat. Naštěstí se zdá, že všichni zúčastnění začínají čím dál tím více chápat, že změna je nejlepší cestou.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.