Přes nechuť Bernieho Ecclestona a klíčových automobilek včetně Ferrari či Mercedesu ke změně dělá Formule 1 další kroky k radikální změně v oblasti motorů od roku 2013.
Jaké motory by měly nahradit současné atmosférické V8? FIA společně s komisí F1 by brzy měla posvětit koncem příštího týdne přechod k 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcům, které by měly využívat rekuperovanou energii k dočasnému navyšování výkonu.
Nové agregáty by měly disponovat výkonem kolem 750 koní - 600 bude nabízet motor, zbytek KERS, jenž bude zhruba dvakrát silnější než ten, s nímž se budeme setkávat příští rok. Klesnou však otáčky: motory by měly točit pouze 10 000 místo 18 000 ot. /min. Nové pohonné jednotky by měly být přinejmenším o 50 % úspornější, přičemž omezen má být i průtok paliva.
Motor Cosworth CA2010
Ecclestone však namítá: "Máme formule s velmi dobrými motory. Proč bychom měli usilovat o změnu, která bude stát miliony liber, nikdo ji nechce a nakonec může dopadnou tak, že jedna automobilka bude mít velkou výhodu?"
Otázka nových motorů, které budou pohánět monoposty, souvisí s dlouhodobou strategií - jakou roli chce Formule 1 v budoucnosti hrát? Ne pouze jako výdělečný podnik či nástroj sloužící ke splnění cílů FIA, ale také jako hnací motor vývoje nových vynálezů, rozvoje nových technologií a jejich následného masového nasazování do běžného silničního provozu.
Automobilový svět se snaží rovněž brát v potaz ekologická hlediska a životní prostředí. Všichni se snaží investovat do efektivnějších zařízení. Proto také současný návrh na přechod ze současných atmosférických V8 motorů na efektivnější 1,6l čtyřválcová turba.
Samozřejmě že to bude nákladnější krok než udržet současné motory, ale zastarávat kvůli přání několika automobilek by nebylo správným krokem. Pokud splní své hrozby a odejdou, přijdou jiní. A i kdyby nepřišli, stále máme týmy, které jsou po této velké změně ochotny pokračovat. Naštěstí se zdá, že všichni zúčastnění začínají čím dál tím více chápat, že změna je nejlepší cestou.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.