Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone si s hledáním svého zástupce neláme hlavu. Redaktorům Pitpassu odpověděl na otázku, co by se stalo s Formulí 1, kdyby do něj náhodou udeřil blesk.
"Nemám tušení, vůbec nemám ponětí," odpověděl jim osmdesátiletý Ecclestone. Jak to současný šéf F1 řeší? "Vyhýbám se bouřkám. Když je bouřka, zůstávám uvnitř."
Otázkou budoucnosti Formule 1 po skončení jeho vlády se vůbec nezabývá a nikterak se nesnaží zajistit plynulé přesunutí svých odpovědností na případného zástupce, kterého by zaškolil.
Ecclestone také potvrdil, že dvacítka závodů, tak jak je plánována i příští rok, je z hlediska jejich počtu maximem, které si F1 může dovolit, byť například Frank Williams je jedním z mála, který by jich uvítal ještě více. "Bude jich příští rok dvacet. Chceme jich kolem dvacet, což je podle mě dost," dodal Bernie.
Berniemu Ecclestonovi předsezónní tip na mistra světa letos vyšel
V Abú Zabí se objevily spekulace o příští Velké ceně Austrálie, která je údajně v ohrožení. Promotér F1 věří, že se vše srovná a závod se uskuteční: "Vyřeší si to sami, je to v pořádku."
Ohledně změny v oblasti předpisů motorů žádné detaily na závěr neodhalil, místo řešení technický záležitostí se podle něj spíše politikaří: "Hovoříme o tom. Momentálně je to spíše politické."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.