Pod Vitalijem Petrove se po letošní sezóně, v níž předvedl více chyb než by bylo zdrávo, povážlivě houpe křeslo. Renault potvrdil, že zvážují, zda s ním vůbec prodlouží smlouvu, a že ve hře o jeho místo jsou Heidfled se Sutilem.
Petrov nejenže chybuje i na konci sezóny, kdy již nějaké zkušenosti s řízením monopostu nasbíral, ale zdaleka nedosahuje výkonnosti svého kolegy, za nímž zaostává o 107 bodů. Díky tomu Renault v podstatě přišel o možnost bojovat s Mercedesem o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů a milióny Eur navíc.
Auto Motor und Sport se šéfa Renaultu zeptal, "jestli by druhý Kubica" nebyl v letošním roce lepší volbou. "Věta začínající slovem 'jestli' je špatná," odpověděl Boullier. "Vitalijovi chybí zkušeností na vysoké úrovni. Začal v motosportu velmi pozdě a potřebuje více času na učení než ostatní nováčci."
Může si však Renault dovolit počkat, až se 26letý Rus naučí jezdit, aby mohl bojovat o tituly, jak nedávno směle prohlašoval? "Titul je na konci našeho generálního plánu. Musíme postupovat po jednotlivých krocích. Bylo by hloupé angažovat druhého top pilota, když na to nejsme připraveni. Chci, abychom se etablovali jako špičkový tým z dlouhodobého hlediska. Pak přijdou i vrcholní sponzoři."
Zároveň však připustil, že Petrov nemá své místo jisté, přestože s ním přiteklo z Ruska dost peněz: "Řekli jsme, že Vitalije budeme podporovat a dáme mu šanci až do konce sezóny. Pak se rozhodneme."
Jsou ve hře o jeho místo Heidfeld se Sutilem? "Ano. Nejdříve však musíme dát šanci Petrovovi. Až pak s nimi můžeme začít seriózně vyjednávat. Nick je pro rok 2011 volný, pokud víme, a chce za nás jezdit."
A co Kimi Räikkönen, který oznámil, že je znechucen tím, jak Francouzi zneužívají jeho jméno pro své marketingové účely? "Měli jsme zájem, jeho management mě kontaktoval. Média o tom ale informovala a to Kimiho otrávilo. Pak mi řekl, že raději bude pokračovat v rally," dodal Boullier.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.