Red Bull letos získal svůj první Pohár konstruktérů. Nutno uznat, že zaslouženě, protože vůz RB6 je letos opravdu velice silný. To uznává i šéf Mclarenu, Martin Whitmarsh.
Kdo by to byl před šesti lety řekl. Na konci sezony 2004 byl tým Jaguar prodán a stal se z něj Red Bull racing. Malý tým bez ambicí na vítězství. Přesto se během šesti sezon tým dostal až na svou současnou pozici, na královský trůn mezi konstruktéry. Nyní je rakouská stáj opravdu nesmrtelně zapsána do historie Formule 1.
Uznává to i šéf Mclarenu, Martin Whitmarsh: "Red Bullu musím opravdu upřímně pogratulovat. To, co letos předvedli, si Pohár konstruktérů opravdu zaslouží. Sice tu byly i slabší chvilky, ty si však ale prožil každý."
Zároveň se i vyjádřil k dramatickému finiši sezony, o který se nepochybně postará Velká cena Abú Zabí, která se jede již tuto neděli: "Letošní šampionát je opravdu úžasný, má vše, co má správná sezona mít, především boj až do posledního kola posledního závodu. I když to bude velice dramatické, do Abú Zabí se těšíme úplně všichni. Stále je o co bojovat, pořád nemáme jistou druhou pozici mezi týmy."
Začátky v roce 2005, kdo by to byl tehdy řekl...
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.