Šéf McLarenu prozradil, že do Brazílie s sebou přivezou další nové díly, které by je měly posunout dopředu.
McLaren ve vývoji nepolevuje a tak jako před několika posledními závody, i nyní avizuje vylepšení vozu, která by měla pomoci zvýšit jeho výkonnost: "Do Brazílie s sebou vezeme výsledky posledního vývoje, tvrdě pracujeme a v pátek nás čeká spousta testování, než se rozhodneme pro finální specifikaci monopostu, kterou bychom použili v sobotu a v neděli."
Avizované novinky v posledních závodech nefungovaly vždy tak, jak tým očekával. Whitmarsh je však optimistou: "Přirozeně doufáme, že nás posunou do čela, ale myslím, že realistické je očekávat, že nás učiní konkurenceschopnými. A pokud jako tým, piloti a my, budeme spolupracovat, neexistuje důvod, pokud se nám opravdu podaří přivézt ten výkon, proč bychom nemohli bojovat o pole-position a o vítězství.
Martin Whitmarsh v rozhovoru s Lewisem Hamiltonem
McLaren již nemůže spoléhat na výhodu plynoucí z jejich vynálezu - F-kanálu: "Naše výhoda v oblasti F-kanálu je pryč, což se dalo během roku očekávat. Byl to velmi inovativní koncept, ale velmi levný na implementaci, což se spoustě lidem povedlo. Možná nám zůstal trochu náskok, ale naše výhoda se rozplynula. Ale třeba máme stále drobnou výhodu jakožto jeho vynálezci."
Slabinou MP4-25 je jízda přes hrboly. Na to se v závěru sezóny tým zaměřil: "Kvůli hrbolům máme několik novinek. V úplně prvním závodu v Bahrajnu na nové části okruhu, Silverstone byl z různých důvodů mnohem hrbolatější než býval - tam jsme podávali relativně horší výkony. V Brazílii jsme si toho vědomi. Máme několik věcí, které jsme upravili a o nichž doufáme, že nám pomohou. Jestli tomu tak opravdu bude, uvidíme do 48 hodin. Určitě jsme však učinili pokrok."
McLaren MP4-25 v Koreji
Co když McLaren ale ani tentokrát nebude na čele? "Pokud nebudeme v předu, pak zkusíme vyhrát zezadu. Už se nám to podařilo letos několikrát. Máme dva skvělé piloty a neexistuje důvod, proč by se to nemohlo povést. Brazílie obecně nabízí vzrušující závod, doufejme tedy za všechny, že bude vzrušující a udržíme na živu své naděje v šampionátu až do Abú Zabí," dodává šéf McLarenu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.