Podle šéfa McLarenu by přetrvávající kritika Ferrari ohledně okaté týmové režie, k níž italský tým sáhl během Velké ceny Německa, neměla zastínit titul, který by případně Fernando Alonso vyhrál.
Šéf Red Bullu Christian Horner totiž předevčírem pro BBC Radio Five Live prohlásil, že "by to bylo frustrující, [pokud by Alonso vyhrál titul], protože my jsme samozřejmě pracovali za okolností, kdy byly týmové příkazy nelegální." Podobně se minulý týden vyjádřil i bývalý prezident FIA Max Mosley.
Šéf McLarenu však již hodil hockenheimskou aféru za hlavu a soudí, že i kdyby Alonso vyhrál šampionát, nikdo by to neměl napadat.
"Neměli bychom kvůli tomu, co týmy během roku udělaly či neudělaly, odvádět pozornost od toho, co se prokazuje být pravděpodobně jedním z nejlepších šampionátů v historii Formule," uvedl Whitmarsh v telekonferenčním hovoru McLarenu s novináři.
"Jedná se o fantastický šampionát. Momentálně je opravdu ve hře několik uchazečů tří různých týmů, bojují spolu o tento šampionát. A já si myslím, že byl fantastický, získali jsme třikrát první i druhé místo zároveň, měli jsme skvělé okamžiky i ty, kdy jsme se trápili. Red Bull měl okamžiky triumfu a tragédie, stejně jako Ferrari, a to se během roku obrátilo."
Dodal, že i když osobně nesouhlasí s tím, co se stalo v Německu, incident by neměl zastínit letošní další úspěchy Ferrari: "Mám spoustu svých názorů na výsledek [bitvy o titul]. Myslím, že když šampionát vyhraje kdokoliv jiný než pilot McLarenu, bude to frustrující.
Nemíním očerňovat ostatní. Vedeme tým tak, jak si přejeme, a chápeme pravidla jednosmyslně. Možná, že ostatní týmy na to mají jiný názor, ale nakonec se věci mají tak, že Red Bull vyrobil rychlé auto a byli konkurenceschopní po celý rok, ale je třeba pochválit i Ferrari.
Tři týmy jsou stále ve hře o titul: Red Bull, Ferrari a McLaren
Bez ohledu na debatu ohledně týmové režie a všech těch dalších věcí, Ferrari se uprostřed sezóny opravdu trápilo, ale ožili a pak byli velmi konkurenceschopní. A Alonso je obrovským soupeřem."
Šampionát je podle něj nicméně stále otevřený, byť je McLaren v horši pozici než jeho nejbližší soupeři: "Nacházíme se momentálně v divokém šampionátu. Ferrari a Red Bull nezůstanou jen tak klidně stát, udělají cokoliv budou moci, aby vyhráli, a já si upřímně myslím, že tohle je na tomto šampionátu skvělé - nikdo zevnitř ani zvnějšku týmů podle mě nemůže s vysokou důvěrou předpovědět, kdo bude z McLarenu, Ferrari a Red Bullu v Interlagu nejrychlejší."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.