Podle šéfa McLarenu by přetrvávající kritika Ferrari ohledně okaté týmové režie, k níž italský tým sáhl během Velké ceny Německa, neměla zastínit titul, který by případně Fernando Alonso vyhrál.
Šéf Red Bullu Christian Horner totiž předevčírem pro BBC Radio Five Live prohlásil, že "by to bylo frustrující, [pokud by Alonso vyhrál titul], protože my jsme samozřejmě pracovali za okolností, kdy byly týmové příkazy nelegální." Podobně se minulý týden vyjádřil i bývalý prezident FIA Max Mosley.
Šéf McLarenu však již hodil hockenheimskou aféru za hlavu a soudí, že i kdyby Alonso vyhrál šampionát, nikdo by to neměl napadat.
"Neměli bychom kvůli tomu, co týmy během roku udělaly či neudělaly, odvádět pozornost od toho, co se prokazuje být pravděpodobně jedním z nejlepších šampionátů v historii Formule," uvedl Whitmarsh v telekonferenčním hovoru McLarenu s novináři.
"Jedná se o fantastický šampionát. Momentálně je opravdu ve hře několik uchazečů tří různých týmů, bojují spolu o tento šampionát. A já si myslím, že byl fantastický, získali jsme třikrát první i druhé místo zároveň, měli jsme skvělé okamžiky i ty, kdy jsme se trápili. Red Bull měl okamžiky triumfu a tragédie, stejně jako Ferrari, a to se během roku obrátilo."
Dodal, že i když osobně nesouhlasí s tím, co se stalo v Německu, incident by neměl zastínit letošní další úspěchy Ferrari: "Mám spoustu svých názorů na výsledek [bitvy o titul]. Myslím, že když šampionát vyhraje kdokoliv jiný než pilot McLarenu, bude to frustrující.
Nemíním očerňovat ostatní. Vedeme tým tak, jak si přejeme, a chápeme pravidla jednosmyslně. Možná, že ostatní týmy na to mají jiný názor, ale nakonec se věci mají tak, že Red Bull vyrobil rychlé auto a byli konkurenceschopní po celý rok, ale je třeba pochválit i Ferrari.
Tři týmy jsou stále ve hře o titul: Red Bull, Ferrari a McLaren
Bez ohledu na debatu ohledně týmové režie a všech těch dalších věcí, Ferrari se uprostřed sezóny opravdu trápilo, ale ožili a pak byli velmi konkurenceschopní. A Alonso je obrovským soupeřem."
Šampionát je podle něj nicméně stále otevřený, byť je McLaren v horši pozici než jeho nejbližší soupeři: "Nacházíme se momentálně v divokém šampionátu. Ferrari a Red Bull nezůstanou jen tak klidně stát, udělají cokoliv budou moci, aby vyhráli, a já si upřímně myslím, že tohle je na tomto šampionátu skvělé - nikdo zevnitř ani zvnějšku týmů podle mě nemůže s vysokou důvěrou předpovědět, kdo bude z McLarenu, Ferrari a Red Bullu v Interlagu nejrychlejší."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.