Podle šéfa McLarenu by přetrvávající kritika Ferrari ohledně okaté týmové režie, k níž italský tým sáhl během Velké ceny Německa, neměla zastínit titul, který by případně Fernando Alonso vyhrál.
Šéf Red Bullu Christian Horner totiž předevčírem pro BBC Radio Five Live prohlásil, že "by to bylo frustrující, [pokud by Alonso vyhrál titul], protože my jsme samozřejmě pracovali za okolností, kdy byly týmové příkazy nelegální." Podobně se minulý týden vyjádřil i bývalý prezident FIA Max Mosley.
Šéf McLarenu však již hodil hockenheimskou aféru za hlavu a soudí, že i kdyby Alonso vyhrál šampionát, nikdo by to neměl napadat.
"Neměli bychom kvůli tomu, co týmy během roku udělaly či neudělaly, odvádět pozornost od toho, co se prokazuje být pravděpodobně jedním z nejlepších šampionátů v historii Formule," uvedl Whitmarsh v telekonferenčním hovoru McLarenu s novináři.
"Jedná se o fantastický šampionát. Momentálně je opravdu ve hře několik uchazečů tří různých týmů, bojují spolu o tento šampionát. A já si myslím, že byl fantastický, získali jsme třikrát první i druhé místo zároveň, měli jsme skvělé okamžiky i ty, kdy jsme se trápili. Red Bull měl okamžiky triumfu a tragédie, stejně jako Ferrari, a to se během roku obrátilo."
Dodal, že i když osobně nesouhlasí s tím, co se stalo v Německu, incident by neměl zastínit letošní další úspěchy Ferrari: "Mám spoustu svých názorů na výsledek [bitvy o titul]. Myslím, že když šampionát vyhraje kdokoliv jiný než pilot McLarenu, bude to frustrující.
Nemíním očerňovat ostatní. Vedeme tým tak, jak si přejeme, a chápeme pravidla jednosmyslně. Možná, že ostatní týmy na to mají jiný názor, ale nakonec se věci mají tak, že Red Bull vyrobil rychlé auto a byli konkurenceschopní po celý rok, ale je třeba pochválit i Ferrari.
Tři týmy jsou stále ve hře o titul: Red Bull, Ferrari a McLaren
Bez ohledu na debatu ohledně týmové režie a všech těch dalších věcí, Ferrari se uprostřed sezóny opravdu trápilo, ale ožili a pak byli velmi konkurenceschopní. A Alonso je obrovským soupeřem."
Šampionát je podle něj nicméně stále otevřený, byť je McLaren v horši pozici než jeho nejbližší soupeři: "Nacházíme se momentálně v divokém šampionátu. Ferrari a Red Bull nezůstanou jen tak klidně stát, udělají cokoliv budou moci, aby vyhráli, a já si upřímně myslím, že tohle je na tomto šampionátu skvělé - nikdo zevnitř ani zvnějšku týmů podle mě nemůže s vysokou důvěrou předpovědět, kdo bude z McLarenu, Ferrari a Red Bullu v Interlagu nejrychlejší."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.