Kariéra Heikkiho Kovalainena ve Formuli 1 se počítá od Velké ceny Austrálie 2007. Na stejném místě však údajně mohla začít už o tři roky dříve v týmu Minardi, který mu nabídl místo. Kovalainenův tehdejší manažer Flavio Briatore měl ale jiné plány a Fina do F1 přivedl až v roce 2007 – v týmu Renault. Finská média viní Itala z toho, že Kovalainena schálně držel od místa v královské disciplíně motorsportu dál.
Heikki Kovalainen vstoupil do F1 s týmem Renault, kterému tehdy šéfoval Finův manažer Flavio Briatore. Už o tři roky dříve však dostal nabídku od Minardi, později také od Williasmu. Ani do jednoho z týmů ho Briatore údajně nepustil. S touto informací přišel minulý týden finský deník Turun Sanomat.
Kovalainen skončil v roce 2003 druhý ve Světové sérii Nissanu (World Series by Nissan). Na podzim toho roku byl přizván k testování F1: nejprve pro Renault v Barceloně, poté pro Minardi na trati Vallelunga u Říma. Stejného testování se účastnil také další chráněnec Renaultu, Jose Maria Lopez. Argentinec se měl letos dočkat místa v týmu US-F1, stáj však nakonec do formule jedna vůbec nenastoupila.
„Tehdy byl Lopez v Renaultu hodně ceněný, ale já jsem byl v obou testech jasně rychlejší. Majitel Minardi Paul Stoddart mi mohl nabídnout angažmá, byl jsem připraven, ale můj tehdejší management byl jiného názoru,“ vzpomíná Kovalainen.
O rok později Kovalainen ve světové sérii Nissan zvítězil a předvedl se v Závodu mistrů, kde porazil Michaela Schumachera a ve finále i Sebastiena Loeba (psali jsme o tom zde).
Výkon téměř neznámého Fina udělal dojem na Franka Williamse. Pozval Kovalainena do Grove, kde se sešli společně s Patrickem Headem a technickým ředitelem Samem Michaelem. Případné plány Williasmu na zaměstnání mladého závodníka znovu odmítl Briatore, který chtěl svého svěřence v roce 2005 v sérii GP2.
Heikki Kovalainen debutoval ve formuli jedna v roce 2007, mohl však začít o tři roky dřív
„Samozřejmě jsem byl zklamaný i podruhé, měl jsem přeci nabídku závodit v F1. Tehdy jsem šel za managementem, oni rozhodli, co bude dál. Tak jsem přestoupil ze série Nissan do GP2 a přes roli testovacího jezdce Renaultu do F1,“ popsal Kovalainen. V rozhovoru pro Turun Sanomat však přiznal, že na F1 byl připravený už dřív.
„Stejně dobře jsem ale mohl začít o dost dřív. Najel jsem dobrých 45 tisíc kilometrů během testování F1. Kdybych se dostal na rošt už v roce 2004, mohl jsem jezdit v mistrovství světa. Možná by bylo bývalo dobré odejít hned do Minardi, přestože jsem neměl zkušenosti,“ řekl Kovalainen.
Fin však debutoval až o tři roky později jako týmový kolega Giancarla Fisichelly v Renaultu. „Vypadalo to dobře, potom co Renault vyhrával závody a mistrovství, jenže zrovna v roce 2007 přišel pád. Měl jsem hrozné auto, nepostavili ho pro mě,“ povzdechl si Kovalainen.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.