Heikki Kovalainen se letos znovu přihlásil do prestižního Závodu mistrů. Utká se v něm s takovými personami, jako jsou Michael Schumacher, Sebastian Vettel či Sébastien Loeb.
Kovalainen se do Závodu mistrů (Race of Champions) přihlášil letos popáté. Při své první účasti v roce 2004 předvedl tehdy neznámý Fin husarský kousek: porazil v semifinále Michaela Schumachera, aby si ve finále poradil se Sébastiénem Loebem a stal se vítězem poháru pro jednotlivce.
Závodník malajského Lotusu přiznává, že na večer, po kterém se jeho jméno začalo skloňovat v titulcích motoristických médií, dodnes vzpomíná.
„Závod mistrů má v mém srdci zvláštní místo, protože si mě po porážce Michaela a Sébastiena začal motoristický sport všímat. Někdy v té době opravdu začala moje kariéra ve formuli jedna,“ řekl jezdec.
Kovalainen se poté zúčastnil Závodu mistrů ještě třikrát. V roce 2006 společně s Marcusem Grönholmem vyhráli pohár pro Finsko, o rok později byla stejná dvojice poražena německým týmem a skončila druhá.
Závod mistrů má více než dvacetiletou tradici. Událost se tradičně koná po skončení sezóny formule jedna a je oblíbená mezi fanoušky i závodníky. Pravidelně se ho mezi jinými účastní Sebastian Vettel, Michael Schumacher či Sébastien Loeb, v minulosti se přihlásili také například Jenson Button či David Coulthard.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.