Heikki Kovalainen se letos znovu přihlásil do prestižního Závodu mistrů. Utká se v něm s takovými personami, jako jsou Michael Schumacher, Sebastian Vettel či Sébastien Loeb.
Kovalainen se do Závodu mistrů (Race of Champions) přihlášil letos popáté. Při své první účasti v roce 2004 předvedl tehdy neznámý Fin husarský kousek: porazil v semifinále Michaela Schumachera, aby si ve finále poradil se Sébastiénem Loebem a stal se vítězem poháru pro jednotlivce.
Závodník malajského Lotusu přiznává, že na večer, po kterém se jeho jméno začalo skloňovat v titulcích motoristických médií, dodnes vzpomíná.
„Závod mistrů má v mém srdci zvláštní místo, protože si mě po porážce Michaela a Sébastiena začal motoristický sport všímat. Někdy v té době opravdu začala moje kariéra ve formuli jedna,“ řekl jezdec.
Kovalainen se poté zúčastnil Závodu mistrů ještě třikrát. V roce 2006 společně s Marcusem Grönholmem vyhráli pohár pro Finsko, o rok později byla stejná dvojice poražena německým týmem a skončila druhá.
Závod mistrů má více než dvacetiletou tradici. Událost se tradičně koná po skončení sezóny formule jedna a je oblíbená mezi fanoušky i závodníky. Pravidelně se ho mezi jinými účastní Sebastian Vettel, Michael Schumacher či Sébastien Loeb, v minulosti se přihlásili také například Jenson Button či David Coulthard.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.