Kalendář Formule 1 se v posledních 15 letech výrazně změnil. Když se podíváme do historie, konkrétně do roku 1995, tak ze 17 závodů zůstalo jen 9. Formule 1 expanduje především do Asie. V nejbližších letech přibudou ještě závody v Indii, USA a Rusku.
„Většina lidí se shoduje v tom, že nepotřebujeme víc než 20 závodů,“ uvedl šéf McLarenu Martin Whitmarsh, který je zároveň šéfem Asociace formulových týmů FOTA. „Na prvním místě usilujeme o vítězství v šampionátu, ale i každá Velká cena je sama o sobě významnou událostí a jezdci si vítězství ve Velké ceně nesmírně váží. Kdyby závodů bylo 30 nebo 40, tak by tento prvek vypadl. 20 závodů je podle mě maximum.“
I když bude Indie již dvacátou Velkou cenou tak i přesto je zřejmé, že po příchodu Austinu v roce 2012 a Soči v roce 2014 bude muset některý ze současných závodních okruhů vypadnout. Mimo belgického okruhu ve Spa jsou velké otazníky i nad Tureckem a dokonce i Německem. Znamená to tedy, že od roku 2014 bude v Evropě 6 až 7 závodů.
„Nelze to vše vyjádřit jen čísly, ale podle mě je správné to, co dělá Bernie Ecclestone,“ konstatoval šéf Sauberu Peter Sauber. „Musíme jít tam, kde převažuje ekonomické hledisko. A to je momentálně v Ásii. Podle mě je však důležité i to, abychom se tam nepřestěhovali kompletně, potřebujeme zachovat i tradiční závody.“
„To samé se týká i fanoušků a zákazníků z Ásie. Dnes je to ještě tak, že lidé z Ásie si berou západ za vzor. Je to patrné na oblékání, autech, na všem. Západ je jakýmsi základem a i proto je důležité, aby tradiční evropské tratě zůstali v kalendáři. Mimo to jsem přesvědčen, že potrvá několik let, než bude v Ásii taková závodní kultura, jaká existuje momentálně v Evropě,“ pokračoval Švýcar.
Obchodníci se však nejvíce pozastavují nad tím, že se nezávodí ve světových metropolích. Místo New Yorku bude Austin, místo Moskvy Soči a také v Koreji se jezdilo skoro 500 kilometrů od Soulu.
„Je jasné, že bychom raději byli přímo v Soulu,“ uvedl Whitmarsh. „Ale celkem upřímně:Tak zlé, jak se o tom mluvilo, to nebylo. Doufejme, že F 1 bude v Koreji růst a v budoucnosti to bude jen lepší a lepší.“
"V Montrealu nebo Singapuru, kde je město blízko, je to skvělé. Singapur je fantastickým závodem v bezprostřední blízkosti metropole. V příštím roce nám přibude Indie, kde v okolí 50-ti kilometrů od okruhu bydlí 25 miliónů lidí. Tyto závody jsou skvělé, ale nedají se realizovat všude. Je k tomu potřeba značných investic,“ dodal Martin Whitmarsh.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.