Kalendář Formule 1 se v posledních 15 letech výrazně změnil. Když se podíváme do historie, konkrétně do roku 1995, tak ze 17 závodů zůstalo jen 9. Formule 1 expanduje především do Asie. V nejbližších letech přibudou ještě závody v Indii, USA a Rusku.
„Většina lidí se shoduje v tom, že nepotřebujeme víc než 20 závodů,“ uvedl šéf McLarenu Martin Whitmarsh, který je zároveň šéfem Asociace formulových týmů FOTA. „Na prvním místě usilujeme o vítězství v šampionátu, ale i každá Velká cena je sama o sobě významnou událostí a jezdci si vítězství ve Velké ceně nesmírně váží. Kdyby závodů bylo 30 nebo 40, tak by tento prvek vypadl. 20 závodů je podle mě maximum.“
I když bude Indie již dvacátou Velkou cenou tak i přesto je zřejmé, že po příchodu Austinu v roce 2012 a Soči v roce 2014 bude muset některý ze současných závodních okruhů vypadnout. Mimo belgického okruhu ve Spa jsou velké otazníky i nad Tureckem a dokonce i Německem. Znamená to tedy, že od roku 2014 bude v Evropě 6 až 7 závodů.
„Nelze to vše vyjádřit jen čísly, ale podle mě je správné to, co dělá Bernie Ecclestone,“ konstatoval šéf Sauberu Peter Sauber. „Musíme jít tam, kde převažuje ekonomické hledisko. A to je momentálně v Ásii. Podle mě je však důležité i to, abychom se tam nepřestěhovali kompletně, potřebujeme zachovat i tradiční závody.“
„To samé se týká i fanoušků a zákazníků z Ásie. Dnes je to ještě tak, že lidé z Ásie si berou západ za vzor. Je to patrné na oblékání, autech, na všem. Západ je jakýmsi základem a i proto je důležité, aby tradiční evropské tratě zůstali v kalendáři. Mimo to jsem přesvědčen, že potrvá několik let, než bude v Ásii taková závodní kultura, jaká existuje momentálně v Evropě,“ pokračoval Švýcar.
Obchodníci se však nejvíce pozastavují nad tím, že se nezávodí ve světových metropolích. Místo New Yorku bude Austin, místo Moskvy Soči a také v Koreji se jezdilo skoro 500 kilometrů od Soulu.
„Je jasné, že bychom raději byli přímo v Soulu,“ uvedl Whitmarsh. „Ale celkem upřímně:Tak zlé, jak se o tom mluvilo, to nebylo. Doufejme, že F 1 bude v Koreji růst a v budoucnosti to bude jen lepší a lepší.“
"V Montrealu nebo Singapuru, kde je město blízko, je to skvělé. Singapur je fantastickým závodem v bezprostřední blízkosti metropole. V příštím roce nám přibude Indie, kde v okolí 50-ti kilometrů od okruhu bydlí 25 miliónů lidí. Tyto závody jsou skvělé, ale nedají se realizovat všude. Je k tomu potřeba značných investic,“ dodal Martin Whitmarsh.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.