Bernie Ecclestone by uvítal, kdyby se Max Mosley stal v nějaké nové roli opět členem FIA.
Bývalý prezident FIA Mosley se loni rozhodl znovu nekandidovat na svůj post, čímž umožnil v čele této organizace stanout Jeanu Todtovi. Ecclestone, který je s Mosleym dlouholetý kamarád, s níž dlouhá léta pracoval na vybudování svého impéria F1, nyní prozradil, že by se mu zamlouvalo, kdyby se Mosley vrátil.
"Jo, nechtěl jsem, aby odešel. Bylo by pěkné, kdyby se vrátil," uvedl Ecclestone pro ESPNF1. Již na počátku měsíce přišel italský server 422race.com se zprávou, že by Mosley rád omezil odtovu moc v rámci FIA.
Dle spekulací vypukl zákulisní boj kvůli snahám současného prezidenta o demokratizaci organizace a budoucího směrování Formule 1. Krom změny sportovních pravidel, díky nimž zřejmě dojde ke zmenšení motorů a návratu turba do F1, musí být také doladěny záležitosti týkající se komerčních práv, aby byla v souladu s novou Concordskou dohodou s týmy, kterou bude třeba podepsat v roce 2013. Komerční práva jsou ve správě Ecclestona, jehož společnosti Formula One Management byla se souhlasem Mosleyho na 100 let pronajata.
Do jaké role by se ale mohl Mosley vrátit? "Mohli bychom se vrátit k FIA a FISA. Max by mohl být prezidentem FIA a starat se o Formuli 1 a Jean by mohl být prezidentem FISA, kde by měl na starosti záležitosti týkající se sportu," hovoří o svých představách Ecclestone.
Ecclestone v rozhovoru s šéfem týmu HRT Colinem Kollesem v Koreji
Jak by na to ale zareagovaly týmy? "Nemyslím si, že by to týmům vadilo. Kdybyste se nyní některého z nich zeptali, co by říkali na návrat Maxe do čela FIA, stěžovali by si? Myslím, že by řekli, že ne," uvádí 80letý majitel F1, který by rád udržoval pokojné vztahy i s Todtem: "Chceme společně dobře pracovat pro budoucnost."
Současný prezident FIA Jean Todt mezitím uvedl, že spekulace o převratu jsou přehnané: "Tato sezóna ukázala, že jsem překážel co nejméně. Pokud mi Mosley nabídne svou radu, také ji uvítám."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.