Bernie Ecclestone by uvítal, kdyby se Max Mosley stal v nějaké nové roli opět členem FIA.
Bývalý prezident FIA Mosley se loni rozhodl znovu nekandidovat na svůj post, čímž umožnil v čele této organizace stanout Jeanu Todtovi. Ecclestone, který je s Mosleym dlouholetý kamarád, s níž dlouhá léta pracoval na vybudování svého impéria F1, nyní prozradil, že by se mu zamlouvalo, kdyby se Mosley vrátil.
"Jo, nechtěl jsem, aby odešel. Bylo by pěkné, kdyby se vrátil," uvedl Ecclestone pro ESPNF1. Již na počátku měsíce přišel italský server 422race.com se zprávou, že by Mosley rád omezil odtovu moc v rámci FIA.
Dle spekulací vypukl zákulisní boj kvůli snahám současného prezidenta o demokratizaci organizace a budoucího směrování Formule 1. Krom změny sportovních pravidel, díky nimž zřejmě dojde ke zmenšení motorů a návratu turba do F1, musí být také doladěny záležitosti týkající se komerčních práv, aby byla v souladu s novou Concordskou dohodou s týmy, kterou bude třeba podepsat v roce 2013. Komerční práva jsou ve správě Ecclestona, jehož společnosti Formula One Management byla se souhlasem Mosleyho na 100 let pronajata.
Do jaké role by se ale mohl Mosley vrátit? "Mohli bychom se vrátit k FIA a FISA. Max by mohl být prezidentem FIA a starat se o Formuli 1 a Jean by mohl být prezidentem FISA, kde by měl na starosti záležitosti týkající se sportu," hovoří o svých představách Ecclestone.
Ecclestone v rozhovoru s šéfem týmu HRT Colinem Kollesem v Koreji
Jak by na to ale zareagovaly týmy? "Nemyslím si, že by to týmům vadilo. Kdybyste se nyní některého z nich zeptali, co by říkali na návrat Maxe do čela FIA, stěžovali by si? Myslím, že by řekli, že ne," uvádí 80letý majitel F1, který by rád udržoval pokojné vztahy i s Todtem: "Chceme společně dobře pracovat pro budoucnost."
Současný prezident FIA Jean Todt mezitím uvedl, že spekulace o převratu jsou přehnané: "Tato sezóna ukázala, že jsem překážel co nejméně. Pokud mi Mosley nabídne svou radu, také ji uvítám."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.