Kamuj Kobajaši a Sergio Pérez, to jsou piloti Sauberu pro příští rok. Šéf týmu, Peter Sauber, však odmítá fakt, že má nezkušenou dvojici.
Kamuj Kobajaši poprvé startoval na konci sezony 2009, Pérez je úplným nováčkem. Peter Sauber ale odmítá, že by tento fakt mohl dostat jeho tým do nevýhody. Nejspíše má pravdu, vždyť relativní "zelenáč" Kobajaši letos úplně zastínil zkušeného De la Rosu, kterého tým před VC Singapuru nahradil Nickem Heidfeldem.
"Kamuj má dobrou sezonu, sám jsem velice překvapen. V prvních osmi závodech jsme získali jen jeden bod, v dalších osmi už to bylo bodů 36. Víte, nemám rád označení "starý jezdec", pokud má člověk chuť tak nikdy není na sport starý. Ale Kamuj prostě jezdil lépe," řekl Sauber Autosportu.
Se zaměstnáváním mladých pilotů má tým Sauber bohaté zkušenosti, v roce 2001 například získal čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Tehdy za tým jezdil Nick Heidfeld, který byl v F1 druhým rokem a Kimi Raikkonen, který začínal. Dokonce tehdy dostal jen částečnou superlicenci pro prvních šest závodů, než FIA přesvědčil. A přesto tehdy Sauber zajel perfektní sezonu.
Sezona 2001 byla pro Sauber skvělá, povede se jim podobný kousek i s dvojicí Kobajaši - Pérez?
"Na ten rok velice rád vzpomínám. Kimi a Nick tvořili skvělou dvojici. A byli tehdy teprve na startovních čarách svých kariér. Jak vidíte, podepisování mladých jezdců má něco do sebe. Už to pochopili i lidé jako Frank Williams či Ron Dennis. Ani jeden nebyl nováčkům nakloněn, a podívejte, jak dopadl Lewis Hamilton nebo třeba Nico Rosberg. Dobře jezdí i Nico Hülkenberg," dodal majitel švýcarského týmu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.